PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | z. 114 | 167--177
Tytuł artykułu

Wdrażanie nowych produktów innowacyjnych jako efekt współpracy szkół wyższych z przedsiębiorcami

Warianty tytułu
Iplementation of Innovative Products as a Result of Business - University Cooperation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problematyka prezentowanego opracowania dotyczy komercjalizacji wyników badań naukowych, w efekcie których w przedsiębiorstwach wdrażane są nowe produkty innowacyjne. Celem badań była próba identyfikacji czynników sukcesu przy wdrażaniu innowacji. Autorzy podjęli próbę praktycznego zilustrowania popytowego i podażowego podejścia do komercjalizacji z perspektywy dwóch stron zaangażowanych w proces, tj. uczelni (pracowników naukowych) oraz przedsiębiorstw. Do realizacji badań empirycznych wykorzystano metodę case study. Przeprowadzono wywiady z naukowcami i pracownikami przedsiębiorstw z branży technologicznej. Analiza wyników przeprowadzonych badań umożliwiła prezentację kluczowych czynników sukcesu we wdrażaniu innowacji ze strony obu stron procesu.(abstrakt oryginalny)
EN
The subject of the present article concerns commercialization of the results of R&D projects that generates implementation of new innovative products in companies. The aim of the study was to identify success factors that have impact on innovation implementation. The authors made an attempt to illustrate supply and demand approach to commercialisation, i.e. from the perspective of two key actors: the university (researchers) and companies. The methods used included a case stud method. The authors interviewed researchers and entrepreneurs from medium technology sector. The analysis of the results allowed to identify key success factors for both actors of the process.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
167--177
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • 1. Banerski G., Gryzik A., Matusiak K.B., Mażewska M., Stawasz E.: Przedsiębiorczość akademicka, Raport z badania, PARP, Warszawa 2009.
  • 2. Bassett-Jones N.: The Paradox of Diversity Management, Creativity and Innovation. "Creativity & Innovation Management", Vol. 14 Issue 2, 2005, p. 169-175.
  • 3. Baxter P., Jack S.: Qualitative Case Study Methodology: Study Design and Implementation for Novice Researchers, "The Qualitative Report", Volume 13 Number 4, 2008, p. 544-559.
  • 4. Bessant J., Tidd J.: Innovation and Entrepreneurship, Wiley, London 2007.
  • 5. Creswell J.W.: Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among Five Approaches. Second Edition. SAGE Publications, Inc, California 2007.
  • 6. Czupryna-Nowak A.: Metody heurystyczne w procesie wdrażania innowacji. "ZESZYTY NAUKOWE POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ. Seria: ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE", z. 57, Nr kol. 1847, s. 57-63.
  • 7. Etzkowitz H., Webster A, Gebhardt C., Terra B.: The future of the university and the university of the future: evolution of ivory tower to entrepreneurial paradigm. "Research Policy", 29, 2000, p. 313-330.
  • 8. Knop L., Brzóska J.: Rola innowacji w tworzeniu wartości przez modele biznesu. "ZESZYTY NAUKOWE POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ. Seria: ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE", z. 99, Nr kol. 1968, s. 213-232.
  • 9. Kozmetsky G., Williams F., Williams V.: New wealth: commercialization of science and technology for business and economic development. Greenwood Publishing Group, Westport 2004.
  • 10. Markman G. et al.: Innovation speed: Transferring university technology to market. "Research Policy", 34, 2005, s. 1058-1075.
  • 11. Matusiak K.B., Guliński J.: Kierunki doskonalenia systemu transferu technologii i komercjalizacji wiedzy w Polsce-zadania dla rządu i administracji centralnej. "ZESZYTY NAUKOWE UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO. EKONOMICZNE PROBLEMY USŁUG", nr 64, 2011, s. 27-57.
  • 12. Osiri J.K., McCarty M.M.: Entrepreneurial Culture in institutions of higher education: impact on academic entrepreneurship. "Journal of Entrepreneurship Education", 16, Special Issue, 2013, p. 4-11.
  • 13. Patton E., Appelbaum S.H. The Case for Case Studies in Management Research. Management Research News. Volume 26 Number 5, 2003, p. 60-71.
  • 14. Peshkov I.: Granice stosowalności. Teorie wzrostu endogenicznego wobec procesów transformacji systemowej [w:] S. Pangsy-Kania, K. Piech: Innowacyjność w Polsce w ujęciu regionu: nowe teorie, rola funduszy unijnych i klastrów, Warszawa 2008.
  • 15. Plewa C.: The evolution of university-industry linkages - A framework. "Journal of Engineering and Technology Management", 30, 2013, p. 21-44.
  • 16. Salopek, J.J.: Leadership for a New Age. "T+D", Vol. 60 Issue 6, 2006, pp. 22-23.
  • 17. Schulte P. i in.: Resita network - academic entrepreneurship and innovation network of South Eastern European universities: an example of successful networking in entrepreneurship and innovation at academic level. "Serbian Journal of Management", 8(1), 2013, p. 117-130.
  • 18. Schumpeter J.A.: The Theory of Economic Development, Transaction Publishers, New Brunswick-London 2004.
  • 19. Shane S.: A General Theory of Entrepreneurship. The Individual - Opportunity Nexus, Edward Elgar, Cheltenham-Northampton 2003, s. 5.
  • 20. Shattock M.: European universities for entrepreneurship: Their role in the Europe of knowledge. The theoretical context. "Higher Education Management and Policy", 17(3), 2005, p. 13-25.
  • 21. Som O.: Innovation without R&D, Heterogeneous Innovation Patterns of Non-R&DPerforming Firms in the German Manufacturing Industry, Springer 2012.
  • 22. Stawasz E.: Główne obszary sił motorycznych i napięć w systemie transferu i komercjalizacji technologii w Polsce. "ZESZYTY NAUKOWE UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO. EKONOMICZNE PROBLEMY USŁUG", nr 64, 2011, 13-26.
  • 23. Wolniak R.: Metody i narzędzia Lean Production i ich rola w kształtowaniu innowacji w przemyśle, [w:] R. Knosala (red.), Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole 2013, s. 524-534.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171532116

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.