Czasopismo
2005
|
nr 1070, t. 2 Agrobiznes 2005 : zmiany w agrobiznesie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. T. 2
|
338--342
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Directions of Competition Strategies Creation of Food Companies after Polish Accession to the EU
Języki publikacji
Abstrakty
Celem prezentowanego artykułu jest analiza źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce i stworzenie propozycji wyboru adekwatnych w danych warunkach strategii konkurowania na rynku unijnym. Szczegółowej analizie poddano wyznaczniki atrakcyjności wewnątrzstrukturalnej przemysłu spożywczego z uwzględnieniem natężenia konkurencji oraz przewidywań co do jej rozwoju w przyszłości oraz skalę zagrożeń ze strony dostawców, nabywców i produktów substytucyjnych. (fragment tekstu)
The aim of this article is to present the direction of differentiation strategies of food-industry enterprises in the context of EU integration.
The crucial sources of competitive advantage are described. The analysis of competitiveness of Polish food sector is based on Porter's five forces. It recommends to concentrate on strategies of lowest costs and prices, differentiation and corporation. (original abstract)
The crucial sources of competitive advantage are described. The analysis of competitiveness of Polish food sector is based on Porter's five forces. It recommends to concentrate on strategies of lowest costs and prices, differentiation and corporation. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
338--342
Opis fizyczny
Twórcy
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
- Porter M., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.
- Raport 2003, Polski przemysł żywnościowy, red. R. Urban, Warszawa 2003.
- Szwacka-Salmonowicz J., Zmiany zachowań nabywców jako determinanta kształtowania strategii segmentacyjnych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce, SGGW, Warszawa. 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171532542