PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | z. 114 | 478--490
Tytuł artykułu

Kreowanie innowacji społecznych w kontekście budowania reputacji przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Creation of Social Innovations in the Context of Building the Corporate Reputation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwo buduje swoją reputację wśród różnych grup interesariuszy między innymi poprzez innowacyjność oraz działania społecznie odpowiedzialne. Innowacyjność jest aspektem docenianym głównie przez inwestorów i klientów, natomiast społeczne zaangażowanie - przez pracowników, lokalne społeczności, władze administracyjne. Celem artykułu jest wskazanie możliwości połączenia obu tych czynników i kreowanie innowacji społecznych w kontekście budowania reputacji firmy. Wykorzystanie tego typu innowacji może być bardziej skutecznym narzędziem pozyskiwania przychylności wszystkich grup interesariuszy. Teza ta została sformułowana na podstawie przeglądu literatury krajowej i zagranicznej oraz analizy wyników badań międzynarodowych ośrodków.(abstrakt oryginalny)
EN
The company builds its reputation among various stakeholder groups including through innovation and socially responsible activities. Innovation is an aspect that is appreciated mainly by investors and customers, while social involvement - by employees, local communities and administrative authorities. The purpose of the article is to indicate the possibility of combining these two factors and creating the social innovations in the context of building the corporate reputation. Using of this type of innovations can be a more effective tool to win the favor of all stakeholder groups. The thesis have been formulated on the basis of domestic and foreign literature review and analysis of research results of international centers.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
478--490
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • 1. Brown, M., Turner, P.: Innovation and corporate reputation: Britain's most admired company surveys 1990-2009. [in:] Technological, Managerial and Organizational Core Competencies: Dynamic Innovation and Sustainable Development. F.S. Nobre, D. Walker, R. Harris (eds.), Business Science Reference, Hershey PA 2012.
  • 2. Budinich V., Semeels S.: Hybrydowe łańcuchy wartości: pomost między biznesem a społeczeństwem. "Harvard Business Review Polska", nr 5, 2012, dodatek specjalny Odpowiedzialny biznes 2012.
  • 3. Caputa W.: Kapitał klienta w budowaniu wartości przedsiębiorstwa. CeDeWu, Warszawa 2015.
  • 4. David P., Kline S., Dai Y.: Corporate Social Responsibility Practices, Corporate Identity, and Purchase Intention: A Dual-Process Model. " Journal of Public Relations Research", 2005, 17(3).
  • 5. Grant M.R.: Współczesna analiza strategii. Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.
  • 6. http://www.haygroup.com/en/press/best-companies-for-leadership/
  • 7. Kanter M.R.: Korporacyjna innowacyjność społeczna - nowy model innowacji.[w:] Zarządzanie innowacją. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
  • 8. Kowalczyk L.: Innowacyjność odpowiedzialna społecznie, CSR instrumentem wzmacniającym innowacyjność. Prace Naukowe WSZiP nr 36(6), 2015.
  • 9. Kroik J., Skonieczny J.: Innowacja społeczna o społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2013/p014.pdf.
  • 10. McWilliams A., Siegel D.S., Wright P.M., Guest editors introduction, corporate social responsibility: Strategic implications. "Journal of Management Studies", 2006, 41(1).
  • 11. Nawrocki T.L., Szwajca D., The Concept of Corporate Reputation Assessment Model - the Stock Market Investors Perspective. [w:] Strategic Innovative Marketing, Kavoura A., Sakas D.P., Tomaras P. (eds.) Springer Proceedings in Business and Economics, 2016.
  • 12. Padgett R.C., R.C. Moura-Leite, The impact of R&D intensity on corporate reputation: Interaction effect of innovation with high social benefit. "Intangible Capital", 2012, 8(2), 216-238, http://dx.doi.org/10.3926/Ic.336.
  • 13. Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. C.H. Beck, Warszawa 2009.
  • 14. Panek-Owsiańska M.: Innowacje społeczne. [w:] Wspólna odpowiedzialność. Rola innowacji. (red.) N. Ćwik, Forum Odpowiedzialnego Biznesu 2013.
  • 15. Porter M.E., Kramer M.R.: Tworzenie wartości dla biznesu i społeczeństwa. "Harvard Business Review Polska", maj 2011.
  • 16. Pyszka A.: Społecznie odpowiedzialne innowacje - konieczność czy moda? [w:] Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji. (red.) R. Knosala, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole 2012.
  • 17. Skonieczny J.: Wdrażanie innowacji społecznej. [w:] Innowacje społeczne w teorii i praktyce. (red.) M. Szczepańczyk, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2015.
  • 18. Szwajca D.: Budowanie reputacji przedsiębiorstwa poprzez innowacyjność. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej nr 74, 2014.
  • 19. Szwajca D.: Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa. Budowa i odbudowa zaufania interesariuszy. CeDeWu, Warszawa 2016.
  • 20. Visse W.: CSR 2.0. Rewolucja i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu. http://odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/csr-2-0-ewolucja-i-rewolucja-spolecznejodpowiedzialnosci- biznesu/
  • 21. 14th Annual Global CEO Survey 2011. https://www.pwc.com/gx/en/ceo-survey/pdf/14thannual- global-ceo-survey.pdf.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171532652

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.