PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 516 Zrównoważony rozwój - przedsiębiorczość studencka - społecznie odpowiedzialna uczelnia | 9--18
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu w obszarze pracowniczym - zatrudnianie pracowników w formach niestandardowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility in the Labour Area - Non-Standard Employment Forms
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu dokonano analizy zjawiska wykorzystywania niestandardowych form zatrudnienia w praktyce gospodarczej w kontekście założeń koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Skoncentrowano się na dwóch kryteriach odpowiedzialności społecznej: kryterium stosowania przez przedsiębiorstwa rozwiązań zgodnych z normami prawnymi i kryterium spełniania oczekiwań wewnętrznych interesariuszy pracowników. W analizie posłużono się metodą studium przypadków. W efekcie rozważań zaproponowano macierz służącą kategoryzacji form zatrudnienia ze względu na dwa wyróżnione kryteria.(abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses problems of non-standard employment forms in business practice in the context of assumptions of Corporate Social Responsibility conception. The author focused on two selected assumptions of Corporate Social Responsibility. Enterprises should use solutions in accordance with: legal standards and interests of internal stakeholders (employees). In the analysis the case study method was used. As a result of the considerations the matrix was suggested, which is useful to categorize employment forms due to the two highlighted criteria.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bąk-Grabowska, 2016, Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach stosowania niestandardowych form zatrudnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Bombiak E., 2013, Kształtowanie relacji z pracownikami jako płaszczyzna społecznej odpowiedzialności biznesu, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, nr 99 Seria: Administracja i Zarządzanie , s. 143-157.
  • Carroll A.B., 1991, The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders, Business Horizons, Vol. 34, s. 39-48.
  • Celma D., Martínez-Garcia E., Coenders G., 2014, Corporate Social Responsibility in Human Resource Management: An analysis of common practices and their determinants in Spain, Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Vol. 21, s. 82-99.
  • Davis K., 1973, The case for and against business assumption of social responsibilities, Academy of Management, Vol. 16, No. 2, s. 312-322.
  • Fredrick W.C., 2013, Corporate social responsibility: deep, roots flourishing growth, promising future, [w:] Crane A., McWilliams A., Matten D., Moon J., Siegel D. (red.), The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility, Oxford University Press, Oxford.
  • Gaweł W., 2015, Narzędzia społecznej odpowiedzialności biznesu w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Rynek Społeczeństwo-Kultura, nr 3(15), s. 12-19.
  • Manne H.G., Wallich H.C., 1972, The Modern Corporation and Social Responsibility, America Enterprise Institute for Public Policy Research, Washington D.C.
  • Rojek-Nowosielska M., 2017, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Model - diagnoza - ocena, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław.
  • Rok B., 2004, Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa, https://ngoteka.pl/bitstream/handle/ item/52/odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym swiecie.pdf?sequence=1 (20.12.2017).
  • Sokołowska A., 2013, Społeczna odpowiedzialność małego przedsiębiorstwa. Identyfikacja - ocena - kierunki doskonalenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Sokołowska-Durkalec A., Tabaszewska-Zajbert E., 2017, Społecznie odpowiedzialne zarządzanie zaangażowaniem pracowników, Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego, nr 24, s.179-194.
  • Teneta-Skwiercz D., 2013, Uwarunkowania realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w przedsiębiorstwach polskich na tle doświadczeń Wielkiej Brytanii i Niemiec, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Zieliński M., 2016, Znaczenie CSR w warunkach rynku pracownika, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria: Organizacja i Zarządzanie, z. 95, s. 567-576.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171533194

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.