PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 516 Zrównoważony rozwój - przedsiębiorczość studencka - społecznie odpowiedzialna uczelnia | 27--39
Tytuł artykułu

Doskonalenie procesów biznesowych w branży outdoorowej z perspektywy społecznej odpowiedzialności - analiza wybranych podmiotów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Business Process Improvement in Outdoor-Wear Market From the CRS Perspective - Analysis of Selected Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono znaczenie koncepcji CSR w branży outdoorowej. Stwierdzono, że producenci odzieży i sprzętu outdoorowego swój model biznesowy próbują opierać na wartościach, jakimi są społeczny wymiar prowadzonej działalności i odpowiedzialność za środowisko naturalne. Celem artykułu było wskazanie związków między społecznie odpowiedzialnym modelem biznesu przedsiębiorstwa a podejściem do doskonalenia realizowanych procesów. Zwrócono uwagę na to, że presja ciągłego poszukiwania możliwości wprowadzania zmian w wyrobach branży outdoorowej rodzi różne konsekwencje i nie zawsze, mimo silnego eksponowania znaczenia aspektów ekologicznych, pozwala na utrzymanie prośrodowiskowych standardów. Rozważania odniesiono do dwóch firm produkujących specjalistyczną nowoczesną odzież outdoorową, sprzedających swoje produkty na rynkach światowych. Do realizacji tak określonego celu wykorzystano metodę analizy literatury przedmiotu, kwerendę źródeł internetowych, obserwację praktyki oraz indywidualny wywiad ustrukturyzowany uzupełniony wywiadem swobodnym.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the importance of the CSR concept in the outdoor-wear industry. It was observed that the producers of outdoor clothing and equipment try to base their business model on the values such as social dimension of their business and responsibility for the natural environment. The present paper aims to show the relationship between the socially responsible business model of the company and its approach to process improvement. It is indicated that the pressure to constantly search for the possibility of introducing changes in the outdoor products has different consequences, and not always, despite the strong emphasis on the importance of environmental aspects, allows for maintaining pro-environmental standards. These considerations are related to two companies producing specialist, modern outdoor clothing, selling their products on global markets. The paper is based on critical literature review, analysis of Internet sources, observation of practice, and individual structured interview extended with a free-wheeling conversation on the subject.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Borys T., Rogala P., 2011, Doskonalenie sformalizowanych systemów zarządzania, Difin, Warszawa.
  • Chouinard Y., 2011, Dajcie im popływać, Mayfly, Warszawa.
  • Cyfert S., 2006, Strategiczne doskonalenie architektury procesów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Dobiegała-Korona B., 2015, Budowa wartości klienta. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa.
  • Gregory A., Milner S., 2009, Editorial: Work-life Balance: A Matter of Choice?, Gender, Work and Organization, Vol. 16, No. 1, January.
  • https://www.forbes.pl/csr/pokolenie-y-chce-pracowac-w-firmach-odpowiedzialnych-spolecznie/ rbq8kxc (10.12.2017).
  • http://4outdoor.pl/2017/06/22/najnowsze-badania-eog-wskazuja-na-optymistyczny-wzrost-rynku-outdoorowego- w-2016-roku (18.12.2017).
  • http://4outdoor.pl/2011/12/23/european-outdoor-group-zapowiada-koÅ„cowy-raport-dotycz% C4…cy-rynku-outdoor/ (18.12.2017).
  • http://4outdoor.pl/2017/06/22/najnowsze-badania-eog-wskazuja-na-optymistyczny-wzrost-rynku-outdoorowego- w-2016-roku (19.12.2017).
  • http://outdoormagazyn.pl/2016/02/greenpeace-ujawnia (20.01.2017).
  • http://www.bluesign.com.
  • http://www.forbes.pl.
  • PN-ISO 26000:2012, Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności, Warszawa.
  • Rojek-Nowosielska M., 2017, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Model - diagnoza - ocena, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Sokołowska A., 2013, Społeczna odpowiedzialność małego przedsiębiorstwa. Identyfikacja - ocena - kierunki doskonalenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Śnigórski P., 2017, Historia pewnej firmy... Patagonia, Crag Magazine, nr 3.
  • Teneta-Skwiercz D., 2013, Uwarunkowania realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w przedsiębiorstwach polskich na tle doświadczeń Wielkiej Brytanii i Niemiec, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Zarzycki P., 2003, Sylwetka społeczno-demograficzna współczesnego pieszego turysty górskiego, [w:] Siwiński W., Tauber R.D., Mucha-Szajek E. (red.), Czas wolny, rekreacja, turystyka, hotelarstwo, żywienie (wyniki badań naukowych), WSHIG, Poznań.
  • Zbieg A., Jak zbudować inteligentną organizację, HBRP, www.hbrp.pl/b/jak-zbudowac-inteligentna- -organizacje/wG3VECZV (9.12.2017).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171533218

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.