Warianty tytułu
Behawioryka. About Mentoring of Start-Ups' Leaders
Języki publikacji
Abstrakty
Nauki behawioralne, które opisują i wyjaśniają ludzkie zachowania, mogą i powinny wnosić większą wartość w proces zarządzania innowacją. Termin "behawioryka" został ukuty przez autora, aby podkreślić praktyczne znaczenie i rolę nauk behawioralnych w tym procesie. Behawioryka nie jest opisywaniem badań naukowych, lecz tworzeniem na ich podstawie praktycznych wskazówek dla liderów nowatorskich przedsięwzięć, aby ułatwić im sprawne zarządzanie projektami, które są unikalne, ryzykowne, ale zarazem posiadają duży potencjał rozwoju. Artykuł przybliża behawiorykę oraz mentoring jako optymalną formę wykorzystania behawioryki w praktyce współpracy z liderami nowatorskich przedsięwzięć. (abstrakt oryginalny)
Behavioural sciences - describing and explaining human behaviour - can and should add more value to the practice of innovation management. The term "behawioryka" has been coined by the author of the paper to emphasize practical implications of behavioural sciences for the management of innovative projects. Behawioryka does not strive to describe scientific experiments or their findings. Its aim consists in formulating practical tips, principles and tools for start-up leaders, in order to facilitate the management of their ventures, which are high-risk and unique projects with a great market potential. The article outlines the foundations of behawioryka and mentoring as an optimal method of application of its principles in the process of working with start-up leaders. (original abstract)
Twórcy
autor
- Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Bibliografia
- Blythe, J. (2013). Consumer behavior, 2nd ed. Los Angeles: Sage.
- Britannica (1998). Behavioral science, https://www.britannica.com/science/behavioral- -science (02.01.17).
- Klincewicz, K. (2011). Dyfuzja innowacji. Jak odnieść sukces w komercjalizacji nowych produktów i usług. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW.
- Malik, F. (2013). Strategy. Navigating the complexity of the new world. Frankfurt am Main: Campus Verlag.
- Moore, G.A. (2013). Przeskoczyć przepaść. Jak trafić z nowoczesnym produktem do każdego klienta. Gliwice: Onepress.
- Nijssen, E.J. (2014). Entrepreneurial marketing. London: Routledge.
- Robbins, S.P., Judge, T.A. i Campbell, T.T. (2010). Organizational behavior. London: Pearson.
- Smółka, P. (2012). Coaching innowacyjności. Wsparcie dla liderów nowatorskich przedsięwzięć. W: L. Czarkowska (red.) Coaching jako wskaźnik zmian paradygmatów w zarządzaniu. Warszawa: Poltext.
- Smółka, P. (2015). Wywiad proinnowacyjny jako wsparcie dla liderów małych i średnich przedsiębiorstw. W: L. Czarkowska (red.), Business coaching jako dźwignia rozwoju przedsiębiorczości. Warszawa: Poltext.
- Smółka, P. (2016). Strategiczne dialogi. O wspieraniu (in)nowatorów. W: L. Czarkowska (red.), Coaching jako konstruktywny dialog. Warszawa: Poltext.
- Thiel, P. (2014). Zero to One. Notes on startups, or how to build the future. New York: Crown Business.
- Ulwick, A.W. (2009). Czego chcą klienci? Kraków: Wolters Kluwer Polska.
- Vance, A. (2015). Elon Musk. Tesla, SpaceX, and the quest for a fantastic future. New York: Harper Collins Publishers.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171533535