PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 61(4) | 172--181
Tytuł artykułu

Jak uczyć komunikacji wizualnej?

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
How to Teach Visual Communication?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule autorka rozważa wybrane aspekty związane z komunikacją wizualną i problematyką jej nauczania. Pomimo pytania zawartego w tytule, nie próbuje nań odpowiedzieć. Podkreśla, że zagadnienie komunikacji wizualnej jest bardzo obszerne, jest przedmiotem badań stosunkowo młodej dziedziny badawczej - komunikologii. Komunikacja ze względu na gwałtowny rozwój technologii jest sferą dynamiczną. Jej użytkownicy i odbiorcy są zdani na nieustanną naukę znajdywania sposobów na komunikację. Autorka podkreśla znaczenie efektywnego języka komunikacji dla takich wartości jak wolność i demokracja. Autorka posłużyła się metodą obserwacji bez interwencji opartą na osobistych doświadczeniach. (abstrakt oryginalny)
EN
In the article, the author considers certain aspects related to visual communication and the problems of teaching in this subject. Despite the question in the title, she does not try to answer it. She emphasizes that the issue of visual communication is very extensive, it is the subject of research of a relatively young field of research. Communication due to the rapid development of technology is a dynamic sphere. Its users and recipients are reliant on continuous learning to find ways to communicate. The author emphasizes the importance of an effective language of communication for such values as freedom and democracy. The author has used the method of observation without intervention based on personal experience. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
172--181
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
Bibliografia
  • Davis E. (2002), TechGnoza. Mit, magia + mistycyzm w wieku informacji, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Trybulec M. (2015), Media i Poznanie. Pojęciowe dylematy teorii komunikacji społecznej z Toronto, Universitas, Kraków.
  • Hjort M. (2017), Konstens betydelse, Carlsson Bokforlag, Stockholm.
  • Klee P. (1997), Pädagogisches Skizzenbuch, Mann, Gebr., Berlin.
  • Siemes A., Grech M. (red.) (2015), Badanie i projektowanie komunikacji 4, Wydawnictwo Libron, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171533855

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.