PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | z. 105 | 335--345
Tytuł artykułu

Badania satysfakcji studentów z organizacji roku akademickiego

Warianty tytułu
Student Satisfaction Survey Dealing with the Organization of Academic Year
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie jakością usług jest obecnie ważnym aspektem funkcjonowania każdej organizacji. Sytuacja ta występuje również w związku z działalnością uczelni wyższych, gdzie na satysfakcję i lojalność studentów mają wpływ nie tylko zajęcia dydaktyczne, lecz także inne elementy, jak np. organizacje studenckie, pomoc materialna czy organizacja studiów. Organizacja procesu kształcenia, w tym również weryfikacja pozyskanej wiedzy, ma niebagatelny wpływ na samą jakość kształcenia. W związku z powyższym głównym celem artykułu jest określenie stopnia satysfakcji studentów z organizacji roku akademickiego. Badanie przeprowadzono w 2016 r. na grupie 1166 studentów Politechniki Rzeszowskiej im. I. Łukasiewicza.(abstrakt oryginalny)
EN
Currently, service quality management is an important aspect of the functioning of every organization. This situation occurs as well in connection with the activity of tertiary education institutions at which it is not only classes, but also other elements, for example, student organizations, financial assistance, or the organization of studying, that exert influence on student satisfaction and loyalty. The organization of the process of instruction, including, as well, verifying acquired knowledge, exerts a lot of influence on the quality of education itself. In connection with that, the principal objective of this paper is to determine the degree of student satisfaction with the organization of academic year. The research was conducted in 2016 on the group of 1,166 students of Ignacy Łukasiewicz Rzeszow University of Technology.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
335--345
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska
  • Politechnika Rzeszowska
Bibliografia
  • 1. Cichoń S.: Konsumpcja usług edukacyjnych w szkole wyższej i zarządzanie jej procesami, http://delibra.bg.polsl.pl/Content/18413/Cichon_Seweryn_I_tekst.pdf, 19.03.2017.
  • 2. Drapińska A.: Koncepcje zarządzania relacjami ze studentami przez szkoły wyższe. Prace Instytutu Lotnictwa, nr 4, 2012.
  • 3. Ludność. Stan i struktura w przekroju terytorialnym (stan w dniu 30.06.2016 r.). GUS, Warszawa 2016.
  • 4. Ludność. Stan i struktura w przekroju terytorialnym (stan w dniu 31.12.2006 r.). GUS, Warszawa 2006.
  • 5. Ławicka M.: Internacjonalizacja szkolnictwa wyższego w Polsce. "Marketing i Rynek", nr 7, 2016.
  • 6. Maciąg J.: Wzorzec jakości usługi edukacyjnej. "Problemy Jakości", nr 2, 2005.
  • 7. Nowaczyk G., Kolasiński M.: (red.) Marketing szkół wyższych. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2004.
  • 8. Pacana A., Sęp J., Zielecki W.: Ocena jakości usług dydaktycznych na przykładzie studiów podyplomowych. Komputerowo zintegrowane zarządzanie. Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole 2011.
  • 9. Szkoły wyższe i ich finanse w 2015 r. GUS, Warszawa 2016.
  • 10. Zeller P.: Proces oceny jakości usług szkoły wyższej z perspektywy studenta, [w:] Nowaczyk G., Kolasiński M. (red.): Marketing szkól wyższych. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2004.
  • 11. Zieliński G., Lewandowski K.: Determinanty percepcji jakości usług edukacyjnych w perspektywie grup interesariuszy. "Zarządzanie i Finanse", nr 3, 2012.
  • 12. Zimon D.: Influence of Quality Management System on Improving Processes in Small and Medium-Sized Organizations, Quality - Access to Success. "Calitatea", Vol. 17, No. 150, February 2016.
  • 13. http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/ludnosc/ludnosc-piramida/, 19.03.2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171534105

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.