PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 5 | 236--246
Tytuł artykułu

Methods of Evaluation of Trade Fairs Results Employed by Exhibitors - an Overview and Scope of Application

Warianty tytułu
Metody oceny rezultatów udziału w imprezach targowych przez wystawców - przegląd i zakres stosowania
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Za cel artykułu przyjęto dokonanie przeglądu metod oceny rezultatów udziału firmy w targach i zaprezentowanie zakresu ich wykorzystania przez wystawców na przykładzie uczestników wybranych imprez targowych w Krakowie. W ramach teoretycznego wprowadzenia w artykule dokonano przeglądu literatury na temat metod oceny rezultatów udziału firmy w targach. W części empirycznej opracowania zaprezentowano wyniki badań ankietowych wystawców biorących udział w krakowskich imprezach targowych dotyczące stosowanych przez nich metod ewaluacji efektów prezentacji na targach. (original abstract)
The aim of this paper is to review the evaluation methods of a company's trade fairs performance and to present the scope of application of these methods as illustrated by participants of the selected trade fair events which were held in Krakow. A review of the main available literature on the methods of evaluating the results of a company's participation in trade fairs constitutes a theoretical introduction. In the empirical part, the results of questionnaire surveys carried out among exhibitors participating in Krakow trade fair events on the evaluation methods of trade fairs outcomes, which they applied, are presented. (abstrakt oryginalny)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
236--246
Opis fizyczny
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Bettis-Outland H., Cromartie J.S., Johnston W.J., Borders A.L. (2010), The return on trade show information (RTSI): a conceptual analysis, "Journal of Business & Industrial Marketing", No. 25(4), DOI: http://doi.org/10.1108/08858621011038225
  • Bettis-Outland H., Johnston W.J., Wilson R.D. (2012), Using trade show information to enhance company success: an empirical investigation, "Journal of Business & Industrial Marketing", No. 27(5).
  • Biblia Tysiąclecia. Księga Estery 1: 3-4. (1983), Wydawnictwo Pallottinum, Poznań.
  • Drab A. (1995), Marketing wystawienniczy, czyli jak odnieść sukces na targach, Business Press Ltd., Warszawa.
  • Figiel A., Plichta J., Szromnik A., Wojdacki K.P. (2000), Targi i usługi targowe w strategii marketingowej przedsiębiorstw, Akademia Ekonomiczna, Kraków.
  • Gębarowski M. (2015), Mystery visitor as a research method of trade show performance, "Economics and Management", No. 7(3).
  • Gopalakrishna S., Lilien G. (1995), A three-stage model of industrial trade show performance, "Marketing Science", No. 14(1).
  • Gottlieb U., Brown M., Ferrier L. (2014), Consumer perceptions of trade show effectiveness: Scale development and validation within a B2C context, "European Journal of Marketing", No. 48(1-2), DOI: http://doi.org/10.1108/EJM-06-2011-0310.
  • Hansen K. (1999), Trade show performance: a conceptual framework and its implication for future research, "Academy of Marketing Science Review", No. 1-12.
  • Hansen K. (2004), Measuring performance at trade shows: Scale development and validation, "Journal of Business Research, No. 57(1).
  • Kałduński M.M. (2002), Targi i wystawy międzynarodowe, Wydawnictwo TOP KURIER, Toruń.
  • Kirchgeorg M., Springer C., Kästner E. (2009), Objectives for successfully participating in trade shows, "Journal of Business & Industrial Marketing", No. 25(1).
  • Leszczyński G., Zieliński M. (2011), Trade fairs as source of knowledge - the role of trade fairs organizer, 27th IMP Conference, Glasgow, http://www.impgroup.org/uploads/papers/7774.pdf [access: 15.10.2017].
  • Li L. (2007), Marketing resources and performance of exhibitor firms in trade shows: A contingent resource perspective, "Industrial Marketing Management", No. 36.
  • Lin Y. (2014), A Three-Component Framework For Trade Show Performance Evaluation, The Pennsylvania State University, Old Mine.
  • Lin Y. (2016), An examination of determinants of trade show exhibitors' behavioral intention, "International Journal of Contemporary Hospitality Management", No. 28(12), DOI: http://doi.org/10.1108/IJCHM-06-2015-0318
  • Mruk H., Kuca A. (red.). (2006), Marketing targowy. Vademecum wystawcy, Polska Korporacja Targowa, Poznań.
  • Proszowska A. (2015a), Changes in trade shows' functions and value based marketing, (in:) Howaniec H., Waszkielewicz W. (Eds.), The creation of value and responsibility in activities of organizations, AGH University of Science and Technology Press, Kraków.
  • Proszowska A. (2015b), Targi gospodarcze w dobie marketingu doświadczeń, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 39, T. 2.
  • Santos J. de F., Da Silva P.B.M. (2013), Participate (or not) in International Trade Fairs? Decision Factors of Portuguese Managers, "Revista de Management Comparat International", No. 14(5).
  • Solberg Søilen K. (2013), Exhibit Marketing and Trade Show Intelligence. Successful Boothmanship and Booth Design, Springer-Verlag, Berlin Heidelberg.
  • Sridhar S., Voorhees C.M., Gopalakrishna S. (2015), Assessing the Drivers of Short- and Long-Term Outcomes at Business Trade Shows, "Customer Needs and Solutions", No. 2(3).
  • Wojciechowski H. (1986), Targi i wystawy gospodarcze, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171534313

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.