Warianty tytułu
Preliminary Examinations of the Service of Children and in Chosen Healing Entities in the City Gliwice
Języki publikacji
Abstrakty
Wysoki standard obsługi oraz komfort pacjenta stają się obecnie jednymi z zasadniczych elementów skuteczności funkcjonowania zakładu leczniczego na konkurencyjnym rynku. Głównym celem artykułu jest analiza oceny standardów obsługi "małych pacjentów" na przykładzie wybranych podmiotów leczniczych na terenie Gliwic - w kontekście całościowego zarządzania podmiotem leczniczym. Problematyka badawcza skupia się przede wszystkim wokół wyposażenia kącika dziecięcego, nagradzania dziecka, miejsca do przewijania, podejścia personelu oraz systemu rejestracji. W przeprowadzonych badaniach wykorzystano metodę badawczą w postaci ankiety. Badaną zbiorowość stanowią pacjenci wybranych zakładów leczniczych.(abstrakt oryginalny)
High standard of the service and comfort of the patient become one of the essential elements of effective functioning of the health care facilities in a competitive market. The main purpose of this article is to assess the standards of the service of "little" patient care for a selected health care units - in the context of the overall management of the medical entity. The issue of research focuses primarily on the equipping the children's corner, awarding to the child, the place for the scrolling, tricking the staff and the registration system. The conducted study used research methods in the character of the questionnaire form. The study community are the patients indicated health care units.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
377--389
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Śląska
Bibliografia
- 1. Churchill G.A.: Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne. PWN, Warszawa 2002.
- 2. Golinowska S. (red.): Polityka zdrowotna wobec dostępności opieki zdrowotnej, wykluczenia oraz nierówności w zdrowiu. IPiSS, Warszawa 2007.
- 3. Gramlewicz M.: Oblicza kryzysu społecznego w polskiej służbie zdrowia. Śląsk, Katowice 2007.
- 4. Michna A.: Specyfika przeprowadzania badań kwestionariuszowych w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Kwartalnik Naukowy "Organizacja i Zarządzanie", nr 3(3), 2008.
- 5. Mociąg A.: Rola procesów, standardów i procedur w kształtowaniu jakości świadczeń zdrowotnych. Medica Press, Bielsko-Biała 2007.
- 6. Oppenhheim A.N.: Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw. Zysk i S-ka, Poznań 2004.
- 7. Przekształcenia Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Strategia realizacji celów. MZiOS, maj 1994.
- 8. Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, Dz.U. nr 112, poz. 654, z późn. zm.
- 9. Ustawa z dnia 5 grudnia 1996 roku o zawodzie lekarza, Dz.U. nr 28, poz. 152, z późn. zm.
- 10. Ustawa z dnia 1 stycznia 1999 roku o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym, Dz.U. nr 28, poz. 153, z późn. zm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171534361