PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 4 (75) | 75--86
Tytuł artykułu

Fałszywe wiadomości, mediatyzacja wyobraźni. Odbiór doznaniowy a informowanie i obraz świata w mediach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Fake news and the Mediatized Imagination. The Experiential Reception mode vs Information and the world image in the media
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Media dostarczają ludziom atrakcyjnych tekstów, których głównym lub jedynym celem jest silne pobudzenie emocjonalne i zmysłowe. Odbiorcy czerpią z nich narracje, heurystyki i sposoby interpretacji, których następnie używają do opisu i reprezentowania świata. Zmediatyzowana wyobraźnia ułatwia rozpowszechnianie stereotypów, pogłosek i fałszywych wiadomości. (abstrakt oryginalny)
EN
The mass media provide the auditoria with the attractive texts aiming mainly or solely at the powerful emotional and sensual stimulation. To the auditoria these texts constitute the source of the narratives, heuristics, and interpretations handy in the description and representation of the world. Such mediatized imagination facilitates spreading stereotypes, hearsay and fake news(original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
75--86
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński
Bibliografia
  • Ball-Rokeach S.J., DeFleur M.L., A dependency model of mass-media effects [w:] Inter/Media: interpersonal communication in a media world, red. G. Gumpert, R.S. Cathart, Oxford 1979, s. 81-96.
  • Ball-Rokeach S.J., A theory of media power and a theory of media use: different stories, questions, and ways of thinking, "Mass Communication and Society" 1998, Vol. 1, s. 50-40.
  • Ball-Rokeach, S.J., Jung, J-Y, The evolution of media system dependency theory [w:] Sage handbook of media processes and effects, red. R. Nabi, M.B. Oliver, Thousand Oaks 2009, s. 531-544.
  • Ball C., On dicentization, "Journal of Linguistic Anthropology" 2014, Vol. 24/2, s. 151-173, https://anthrosource.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/jola.12046 [dostęp: 1.07.2018].
  • Barber B., Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli, Warszawa 2008.
  • Baudrillard J., Precesja symulakrów [w:] Postmodernizm, antologia przekładów, red. T. Nycz, Kraków 1996, s. 175-189.
  • Chumley L., Qualia and ontology: language, semiotics, and materiality; an introduction, "Signs and Society" 2017, Vol. 5, No. S1, s. 1-20, https://www.journals.uchicago.edu/doi/full/10.1086/690190 [dostęp: 1.07.2018].
  • Couldry N., Media w kontekście praktyk. Próba teoretyczna, "Kultura Popularna" 2010, nr 1 (27), s. 96-113.
  • Couldry N., Media, society, world. Social theory and digital media practice, Cambridge 2012.
  • Lowery W., Media dependency during a large-scale social disruption: The case of September 11, "Mass Communication & Society" 2004, nr 3, s. 339-357, doi: 10.1207/s15327825mcs0703_5 [dostęp: 1.07.2018].
  • Matei S.A., "Can media system dependency account for social media? Or should communication infrastructure theory take care of it?, "I Think" 27.07. 2010, http://matei.org/ithink/2010/07/27/from-media-dependency-system-to-communication-infrastructure-theory/comment-page-1/ [dostęp: 1.07.2018].
  • Meyrowitz J., No sense of place: The impact of electronic media on social behavior, Oxford 1985.
  • Morgan M., Shanahan J., Two decades of cultivation research: an appraisal and meta-analysis, "Annals of the International Communication Association" 1997, nr 20, s. 1-45, doi: 10.1080/23808985.1997.11678937 [dostęp: 1.07.2018].
  • Morgan M., Shanahan J., Signorelli N., Yesterday's new cultivation, tomorrow, "Mass Communication and Society" 2015, Vol. 18 (5), s. 674-699, doi:10.1080/15205436.2015.1072725 [dostęp: 1.07.2018].
  • Moscovici S., Attitudes and opinions, "Annual Review of Psychology" 1963, Vol. 14, s. 231-260, http://www. annualreviews.org/doi/pdf/10.1146/annurev.ps.14.020163.001311 [dostęp: 1.07.2018].
  • Newfi eld D.R., Transformation, transduction and the transmodal moment, https://www.academia. edu/30252947/Transformation_transduction_and_the_transmodal_moment [dostęp 1.07.2018].
  • The participatory cultures handbook, red. A. Delwiche, J. Jacobs Henderson, New York 2013.
  • Postman N., Zabawić się na śmierć: Dyskurs publiczny w epoce show-businessu, Warszawa 2006.
  • Shatzky T.R., Social practices: a Wittgensteinian approach to human activity and the social, New York 1996.
  • Shove E., Pantzar M., Watson M., The dynamics of social practice: everyday life and how it changes, London 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171535143

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.