Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Quality Management - the Concept of Competitive Success Logistics Organization Selected Organizations
Języki publikacji
Abstrakty
Współczesne strategie wzrostu konkurencyjności organizacji w logistyce, produkcji i dystrybucji powinny opierać się na konkurencyjności i metodach TQM. Na przestrzeni lat podejście do problemów zarządzania jakością uległo przeobrażeniu, do zagadnień kontroli dołączyły także kwestie zapewnienia jakości oraz jakości totalnej. Zarządzanie poprzez strategię wzrostu jakości zapewniają konkurencyjność organizacji w procesach logistycznych stosując narzędzia techniki TQM (Kaizen, 5S, FEMEA, SixSigma, JIT, Kanban) i norm jakości (PN-ISO8402:1996lin). Strategia przywództwa jakościowego powinna być realizowana poprzez optymalizację kosztów, czasu w procesach logistyki, produkcji dystrybucji. Artykuł analizuje zarządzanie poprzez jakość jako strategię konkurencyjności organizacji w procesach logistycznych przy zastosowaniu koncepcji, metod i techniki TQM. (abstrakt oryginalny)
Modern strategies for increasing the competitiveness of organizations in logistics, production and distribution should be based on competitiveness and methods of TQM. Over the years the approach to quality management has been transformed into control issues also joined the issues of quality assurance and total quality. Management through quality growth strategy ensure the competitiveness of organizations in the logistics processes using the tools of TQM techniques (Kaizen, 5S, feme, SixSigma, JIT, Kanban) and quality standards (PN-ISO8402: 1996lin). Quality leadership strategy should be realized by optimizing the cost, time in the processes of logistics, manufacturing, distribution. The article analyzes through quality management as a strategy for competitiveness of organizations in the logistics processes using the concepts, methods and techniques of TQM. (original abstract)
Rocznik
Strony
159--174
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
- 1. Chabiera J., Doroszewicz S., Zbierzchowska A., Zarządzanie jakością. Poradnik menedżera, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 2000.
- 2. Chan Kim W., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu. MT Biznes, Warszawa 2010.
- 3. Dobrowolska A., TQM. Total Quality Management, [online], http://www.ioz.pwr.wroc.p l/Pracownicy/Dobrowolska/2012-ZJ-wyklad/2012-PZJ-W5-TQM.pdf, (30.03.2015).
- 4. Dobrowolska A., Zarządzanie procesami. Modele zarządzania procesami, [online], http://www.ioz.pwr.wroc.pl/Pracownicy/Dobrowolska/2012-ZP-wyklad/W5-12-ZPmodele% 20_zarzadzania_procesami.pdf, (27.03.2015).
- 5. Głowacka E., Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM) w sferze usług bibliotecznoinformacyjnych, [online], http://www.oss.wroc.pl/biuletyn/ebib16/glowacka.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171535395