PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 520 Social Responsibility of Organizations Measurability of Social Impact | 9--21
Tytuł artykułu

CSR Reports in the 21st Century: Has Time of Stories, Fables and Legends elapsed?

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Raporty CSR w XXI wieku: czy minął czas bajek, baśni i legend?
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The purpose of the research was confronting corporate declarations in the CSR area with their numerous unethical practices for which information was found in various media. The study is unique because there are no critical analyzes based on empirical studies. The following research methods were used, among others: content analysis, network analysis, archival analysis, case study, targeted selection, random selection, evaluation, document research, monitoring, observation, triangulation and expert selection. Conclusions from the results of research: globalization of conducting business, at breaking the relationship between the owner (owners, shareholders), managers and employees (contractors, as part of outsourcing: subcontractors) de facto led to a total lack of accountability to society (and/or the state). In the axiological sphere, it found expression in a radical transformation of value systems and focusing on profit, and perception of greed as virtue.(original abstract)
Celem badań było skonfrontowanie deklaracji korporacji w obszarze CSR z ich licznymi nieetycznymi praktykami, o których informacje znaleziono w różnorodnych mediach. Przeprowadzone badanie jest unikalne, gdyż brakuje krytycznych analiz bazujących na badaniach empirycznych. W badaniach użyto m.in. następujących metod badawczych: analiz treści, analiz sieciowych, analiz archiwalnych, case study, doboru celowego, doboru losowego, ewaluacji, badania dokumentów, monitorowania, obserwacja, triangulacji i wyborów ekspertów. Wnioski z wyników badań: globalizacja prowadzenia biznesu, zerwanie relacji pomiędzy właścicielem (właścicielami, udziałowcami), menedżerami i pracownikami (kontrahenci, jako część outsourcingu: podwykonawcy) doprowadziło de facto do całkowitego braku odpowiedzialności przed społeczeństwem (i/lub stan). W sferze aksjologicznej znalazło wyraz w radykalnej transformacji systemów wartości i skupieniu się na zysku, a postrzeganie chciwości jako cnoty.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Antczak Z., 2011, CSR a wartość organizacji (rozważania epistemologiczno-aksjologiczne), [in:] Urbańczyk E. (ed.), Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Prace Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 686, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, nr 47), pp. 399-408.
  • Audyt etyczny, 2018, Wikipedia, https://pl.wikipedia.org/wiki/Audyt_etyczny (5.01.2018).
  • Bernatt M., 2009, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • Buchanan P., 2005, Śmierć Zachodu, Wydawnictwo Wektory, Wrocław.
  • CSRinfo, 2011, Standardy AA1000. Narzędzie społecznej odpowiedzialności organizacji. Przewodnik dla biznesu, http://www.csrinfo.org/wp-content/uploads/2016/03/Standardy_AA1000_Przewodnik_ CSRinfo_2011.pdf (05.01.2018).
  • Gołembski M., Wojtkowiak G., 2013, Znaczenie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, nr 278/2013.
  • Kuc B.R., 2015, Aksjologia organizacji i zarządzania. Na krawędzi kryzysu wartości, Wydawnictwo Ementon, Warszawa.
  • Łosiewicz D., 2015, Szef doradców politycznych Kopacz: "obietnice polityczne wiążą tylko tych, którzy w nie wierzą". Ktoś to jeszcze pamięta?, wpolityce.pl, https://wpolityce.pl/polityka/232506-szef- doradcow-politycznych-kopacz-obietnice-polityczne-wiaza-tylko-tych-ktorzy-w-nie-wierza- ktos-to-jeszcze-pamieta (11.05.2017).
  • Pisz Z., Rojek-Nowosielska M. (eds.), 2008, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 5 (1205).
  • Płoszajski P., 2018, Sztuczna inteligencja zwiększy możliwości biznesowe firm. Wymusi także prowadzenie przedsiębiorstw w bardziej przejrzysty sposób, https://biznes.newseria.pl/news/sztuczna-inteligencja, p298117887 (5.01.2018).
  • SAI, 2018, SA8000® Standard, http://www.sa-intl.org/index.cfm?fuseaction=Page.ViewPage&PageID= 1689 (5.01.2018).
  • Zaplątany włóczykij, 2018, http://mysli-wloczykija.soup.io/post/379301879/Gdy-zetniemy-ostatnie- drzewo-gdy-opr-nimy (5.01.2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171535881

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.