PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 1 | nr 2 Perspektywy doskonalenia instrumentów wspomagających proces zarządzania | 76--83
Tytuł artykułu

Problemy wewnętrzne w outsourcingu

Warianty tytułu
Internal Problems in Outsourcing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest uporządkowanie głównych zagrożeń i problemów wewnętrznych, które występują w procesie wprowadzania do przedsiębiorstw outsourcingu od strony firmy macierzystej oraz przedstawienie sposobów ich zniwelowania. Pierwsza część artykułu skupia się na ogólnej istocie outsourcingu. W kolejnym etapie opisane są przyczyny występowania ryzyka oraz propozycje rozwiązań, które mogą pozytywnie wpłynąć na poprawę efektywności. (abstrakt oryginalny)
EN
Outsourcing is a modern process that is often applied in business. The purpose of this article is to summarize the discussion based on secondary researches of the main threats and internal issues that occur in a process of introducing outsourcing to the enterprises, as well as presenting the ideas of how to alleviate them. The first part of the article focuses on the crux of outsourcing. Later on, it explains the cause of the occurrence of the risk and suggests ideas that may positively influence the efficiency. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Amiti, M., Wei, S.J., (2004). Fear of Service Outsourcing: Is It Justified? Working Paper International Monetary Fund.
  • Dźwigoł, H. (2013). Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach XXI wieku. Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
  • Foltys, J. (2012). Outsourcing w przedsiębiorstwach sektora MŚP. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
  • Grudowski, P., Muchlado, M. (2015). Zagrożenia związane z outsourcingiem w kontekście ISO 9000 - analiza wielokrotnego studium przypadku. Gdańsk: Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej.
  • Jacaszek, A. (2013). Jak wykorzystać 8 akceleratorów do skutecznego przeprowadzania zmian? Business Insider. Pozyskano z: www.businessinsider.com.pl. Data dostępu: 18.09.2016.
  • Kłos, M. (2009). Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach. Warszawa: CeDeWu.pl.
  • Kotter, J. P.(2012). Accelerate. Harvard Business Review, November, 44-58.
  • Koc, J. (2014) Na outsourcingu można oszczędzić nawet 60 proc. Tylko jak to zrobić, żeby nie stracić? PulsHR.pl Pozyskano z: www.pulshr.pl. Data dostępu: 18.09.2016.
  • Kuźma, M. (2005). Czym jest i na czym polega outsourcing. E-Gospodarka.pl. Pozyskano z: www.firma.egospodarka.pl. Data dostępu: 18.09.2016.
  • Polak, P. (2013). Outsourcing - dlaczego się nie udaje? E-Gospodarka.pl, Pozyskano z: www.egospodarka.pl. Data dostępu: 19.09.2016.
  • Power, M.J., Desouza, K.C., Bonifazi, C. (2008). Outsourcing. Podręcznik sprawdzonych praktyk. Kraków: MT Biznes .
  • Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce (2016). Raport przygotowany przez ABSL.
  • Szukalski, S.M., Wodnicka, M. (2016). Outsourcing metodyka przygotowywania procesów i ocena efektywności. Warszawa: Difin.
  • Śliwa, N. (2015). Bilans outsourcingu - najważniejsze korzyści i straty z wydzielenia działalności. W: S. Wawak, M. Sołtysik (red.), Współczesne trendy w outsourcingu. Kraków: Mfiles.pl.
  • Trocki, M. (2001). Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Urząd Statystyczny w Krakowie. (2016). Pozyskano z: www.krakow.stat.gov.pl. Data dostępu: 19.09.2016.
  • Vitasek, K., Ledyard, M., Manrodt, K. (2011). Zaangażowany outsourcing. Pięć zasad, które zmienią oblicze outsourcingu. Warszawa: MT Biznes.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171535935

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.