PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 2(28) Postrzeganie siebie i świata | 34--38
Tytuł artykułu

Komunikacja wizerunkowa organizacji hospicyjnych i jej wpływ na kształtowanie świadomości społeczeństwa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Visual communication of hospice orgnizations and its influence on shaping social awareness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dyskursie medialnym bardzo silnie obecny jest temat śmierci, której obraz pozbawiony jest jej rzeczywistej wartości. Hospicja, które działają na rzecz poprawy jakości życia osób chorych terminalnie, poprzez komunikaty kierowane do swojego otoczenia przywracają tematowi śmierci jego właściwy wymiar, wpływając na postawy społeczeństwa i jego postrzeganie. Organizacje hospicyjne w codziennej działalności wykorzystują narzędzia z zakresu public relations. Wyspecjalizowany PR (związany ze służbą zdrowia i organizacjami pożytku publicznego) nastawiony jest na symetryczne komunikowanie dwukierunkowe, podczas którego wypracowuje się wzajemne zrozumienie na linii organizacja-otoczenie.(abstrakt oryginalny)
EN
In the media discourse the topic of death is very strongly represented and its image is deprived of the real value. Hospices, which work to improve the quality of life of terminally ill people, through messages directed to their environment, restore the right to death, affecting the attitudes and perceptions of society. Hospice organizations use public relations tools in their daily activities to reach as many members of their target groups as possible. Specialized PR (connected both with the health service and public relations of public benefit organizations) is focused on symmetrical bi-directional communication, during which mutual understanding on the line of the organization - the environment is developed.(original abstract)
Rocznik
Strony
34--38
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński
Bibliografia
  • Bieńko M., (2010) "Trup w szafie" nowoczesności, czyli intymność i publiczność śmierci [w:] Górecki M., (red.), Prawda umierania i tajemnica śmierci, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie ŻAK.
  • de Walden-Gałuszko K., (2004) Filozofia postępowania w opiece paliatywnej [w:] de Walden-Gałuszko K., (red.), Podstawy opieki paliatywnej, Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.
  • Goban-Klas T., (2014) Organizacja. Od informacji i reklamy do public relations [w:] Goban-Klas T., (red.), Komunikowanie w ochronie zdrowia - interpersonalne, organizacyjne i medialne, Warszawa: Wolters Kluwer SA.
  • Górecki M., (2010) Geneza i rozwój opieki hospicyjnej - paliatywnej [w:] Górecki M., (red.), Prawda umierania i tajemnica śmierci, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie ŻAK.
  • Gruning J.E., Hunt T., (1984) Managing Public Relations, New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Hanas Z., (2012) Medialne oswajanie śmierci. Funkcje prezentowania umierania w przekazach medialnych [w:] Gralczyk A., Laskowska M., Drzewiecki P., (red.), Media wobec śmierci Tom 2, Warszawa: Dom Wydawniczy Elipsa.
  • https://www.fundacjahospicyjna.pl [22.06.2018].
  • https://www.hospicja.pl/o-hospicjum/co-to-jest-hospicjum [15.06.2018].
  • https://www.who.int/cancer/palliative/definition/en [19.06.2018].
  • Iwankiewicz-Rak B., (2007) Public relations w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych [w:] Olędzki J., Tworzydło D., (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Jarosz-Mackiewicz E., (2012) Śmierć i sposoby umierania przedstawiane w wybranych współczesnych filmach polskich [w:] Gralczyk A., Laskowska M., Drzewiecki P., (red.), Media wobec śmierci Tom 2, Warszawa: Dom Wydawniczy Elipsa.
  • Łęcicki G., (2012) Wstęp [w:] Kwasik K., Jarosiński J., Łęcicki G., (red.) Media wobec śmierci Tom 1, Warszawa: Dom Wydawniczy Elipsa.
  • McLuhan M., (2004) Zrozumień media: przedłużenie człowieka, Warszawa: Wydawnictwo Naukowo-Techniczne.
  • Rozwadowska B., (2002) Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy Warszawa: Studio Emka.
  • Sobkowiak B., (1999) Public relations jako forma komunikowania masowego [w:] Dobek-Ostrowska B., (red.), Studia z teorii komunikowania masowego. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
  • Tomiczek M., (2012). Tragizm, rozrywka, edukacja - różne obrazy śmierci w mediach jako próba przekroczenia tabu śmierci i umierania. [w:] Gralczyk A., Laskowska M., Drzewiecki P., (red.), Media wobec śmierci, Tom 2, Warszawa: Dom Wydawniczy Elipsa.
  • Zdrowie i ochrona zdrowia w 2014 r. (2015). Warszawa: Główny Urząd Statystyczny.
  • Żbikowska A., (2005) Public relations, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171536423

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.