PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 6(6) Inżynieria systemów technicznych | 209--221
Tytuł artykułu

Wstępna analiza wpływu wybranych czynników zewnętrznych i parametrów eksploatacyjnych transportowego samolotu odrzutowego na zużycie paliwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Impact of Selected Environmental and Flight Data Parameters on Fuel Consumption of the Jet Transport Aircraft - Initial Analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem wszystkich przedsiębiorstw jest osiągniecie jak najwyższej efektywności ekonomicznej. Dotyczy to także przewoźników lotniczych. Jednym z obszarów, w którym istnieją możliwości poprawy tej efektywności jest zmniejszenie kosztów eksploatacji posiadanych środków technicznych, głównie samolotów. W tym zakresie oczywistym wydaje się zmniejszenie zużycia paliwa przez samoloty. Aby w procesie tym osiągnąć zadowalające wyniki konieczne jest zidentyfikowanie czynników zewnętrznych oraz parametrów eksploatacyjnych mających największy wpływ na to zużycie. W artykule przedstawiono wstępną analizę wpływu tych wielkości na zużycie paliwa transportowe-go samolotu odrzutowego. W tym celu dokonano analizy poszczególnych faz lotu samolotu z uwzględnieniem czynników mających najistotniejszy wpływ na zużycie paliwa. Przedstawiono także najważniejsze parametry pracy samolotu rejestrowane w czasie jego lotu oraz dokonano wstępnej analizy ich wpływu na zużycie paliwa. Przedstawione opracowanie należy potraktować jako wstęp-ne do bardziej zaawansowanych analiz optymalizacyjnych zużycia paliwa w samolotach odrzutowych. (abstrakt oryginalny)
EN
Every enterprise aims at maximizing economic yield, including air carrier enterprises. Optimization of direct operating costs related to aircraft operation is a key contributor to economic yield. Fuel consumption constitutes the biggest single direct operating cost for all air carriers, therefore its optimization is of utmost importance. Identification of environmental factors and flight data parameters affecting it is crucial. This article presents initial analysis of selected environmental factors and flight data parameters influencing fuel consumption for distinctively selected flight phases. Analysis given below should be treated as preliminary, giving introduction to the more ad-vanced elaborations. (original abstract)
Rocznik
Strony
209--221
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wizz Air Hungary Ltd.
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • A. Filippone. Flight Performance of Fixed and Rotary Wing Aircraft. Elsevier Ltd. 2006.
  • A. Franco, D. Rivas. Minimum-Cost Cruise at Constant Altitude of Commercial Aircraft Including Wind Effects. University of Seville, 2011.
  • E. Torenbeek. Advanced Aircraft Design. Delft University of Technology, 2013.
  • E. Torenbeek. Optimum Cruise Performance of Subsonic Transport Aircraft. Delft University of Technology, 1998.
  • Wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/File:Boeing_747-8_first_flight_Everett,_-WA.jpg. [Dostęp: 12.06.2017].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171536467

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.