PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 11 (CD) | 429--438
Tytuł artykułu

Identyfikacja głównych barier w rozpoznaniu społecznie nieodpowiedzialnego przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
The Identification of Main Barriers of Recognition of Social Irresponsible Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule o charakterze teoretycznym, zgodnie z jego celem, zaprezentowano główne bariery w rozpoznaniu społecznie nieodpowiedzialnego przedsiębiorstwa. Opisano w nim kluczowe cechy społecznie nieodpowiedzialnego przedsiębiorstwa i wynikające z nich dylematy oraz główne nurty badawcze społecznej nieodpowiedzialności przedsiębiorstwa z perspektywy przedmiotowych barier. (abstrakt oryginalny)
EN
In theoretical article, according to its purpose, is present to main barriers of recognition of social irresponsible enterprise. It presents key characteristics of social irresponsible enterprise and dilemmas, which result from its, also main research trends from perspective of objective barriers. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
429--438
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Antonetti, P., Maklan, S. (2016). An extended moral of moral outrage at corporate social irresponsibility. Journal of Business Ethics, Vol. 135 No. 3, 429-444.
  • Armstrong, J.S. (1977). Social irresponsibility in management. Journal of Business Research, Vol. 5, No. 3, 185-213.
  • Armstrong, J.S., Green, K.C. (2013). Effects of corporate social responsibility and irresponsibility policies. Journal of Business Research, Vol. 66 No. 10, 1922-1927.
  • Cruz, C., Lazarra-Kintana, M., Garcés-Galdeano, L., Berrone, P. (2014). Are family firms really more socially responsible? Entrepreneurship Theory and Practice, Vol. 38, 1295-1316.
  • Gołata, K. (2017). Społeczna nieodpowiedzialność biznesu a niszczenie wizerunku przedsiębiorstwa. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, Rok LXXIX, Zeszyt 4, 215-224.
  • Herzig, C., Moon, J. (2013). Discourses on corporate social ir/responsibility in the financial sector. Journal of Business Research, Vol. 66 No. 10, 1870-1880.
  • Jones, B., Bowd, R., Tench, R. (2009). Corporate irresponsibility and corporate social responsibility: competing realities. Social Responsibility Journal, Vol. 5 No. 3, 300-310.
  • Keig, D.L., Brouthers, L.E., Marshall, V.B. (2015). Formal and informal corruption environments and multinational enterprise social irresponsibility. Journal of Management Studies, Vol. 52, No. 1, 89-116.
  • Kotchen, M., Moon, J.J. (2012). Corporate social responsibility for irresponsibility. The B.E. Journal of Economic Analysis & Policy, Vol. 12 No. 1, Article 55, doi: 10.1515/1935-1682.3308.
  • Lange, D., Washburn, N.T. (2012). Understanding attributions of corporate social irresponsibility. Academy of Management Review, Vol. 37 No. 2, 300-326.
  • Lin-Hi, N., Müller, K. (2013). The CSR bottom line: preventing corporate social responsibility. Journal of Business Research, Vol. 66 No. 10, 1928-1936.
  • Perks, J.K., Farache, F., Shukla, P., Berry, A. (2013). Communicating responsibility-practicing irresponsibility in CSR advertisements. Journal of Business Research, Vol. 66 No. 10, 1881-1888.
  • Riera, M., Iborra, M., (2017). Corporate social irresponsibility: review and conceptual boundaries, European Journal of Management and Business Economics, Vol. 26 Issue: 2, 146-162.
  • Sokołowska, A. (2013). Społeczna odpowiedzialność małego przedsiębiorstwa. Identyfikacja-ocena-kierunki doskonalenia. Seria: Monografie i Opracowania nr 232, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • Strike, V.M., Gao, J., Bansal, P. (2006). Being good while being bad: social responsibility and the international diversification of US firms. Journal of International Business Studies, Vol. 37 No. 6, 850-862.
  • Windsor, D. (2013). Corporate social responsibility and irresponsibility: a positive theory approach. Journal of Business Research, Vol. 66 No. 10, 1937-1944.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171536801

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.