PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 9 | 47--52
Tytuł artykułu

Ad-blockers as a New Group of Stakeholders of Contemporary Business Organizations

Warianty tytułu
Adblokerzy nową grupą interesariuszy współczesnych organizacji gospodarczych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article analyses the phenomenon of ad-blocking, as well as the challenges and threats associated with the emergence of ad-blockers, as a new group of stakeholders of organisations using electronic space in their business activities. The place of ad-blockers among the organisations' stakeholders has been analysed and the types of their impact on them have been identified. The economic effects of the ad-blocking phenomenon have also been discussed, and the Author has presented its model of the impact of ad-blockers on online publishers. The reasons for the development of ad-blocking solutions on the basis of secondary data and the results of own research have been discussed in the later part of the article, which ends with the presentation of seven identified strategies of actions taken by different organisations and entities in the context of diminishing the phenomenon of ad-blocking and damages related to the activities of ad-blockers. (original abstract)
W artykule analizowane jest zjawisko blokowania reklam cyfrowych (ad-blocking) i wyzwania oraz zagrożenia związane z wyłanianiem się adblokerów jako nowej grupy interesariuszy organizacji wykorzystujących przestrzeń elektroniczną w swej działalności gospodarczej. Przeanalizowano miejsce adblokerów pośród interesariuszy organizacji oraz zidentyfikowano typy ich oddziaływania na nie. Omówiono również skutki ekonomiczne zjawiska blokowania reklam cyfrowych oraz przedstawiono autorski model oddziaływania adblokerów na wydawców działających on-line. W dalszej części przeanalizowano przyczyny rozwoju tego zjawiska na bazie danych wtórnych oraz wyników badań własnych. Artykuł kończy omówienie siedmiu zidentyfikowanych strategii działań podejmowanych przez różne organizacje i podmioty w kontekście ograniczania zjawiska blokowania reklam cyfrowych i szkód związanych z aktywnością adblokerów. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
47--52
Opis fizyczny
Twórcy
  • Opole University of Technology
Bibliografia
  • [1] Coalition for Better Ads (2017), Improving the Consumer Online Ad Experience, https://www.betterads.org/research/, access date: 30.03.2017.
  • [2] comScore (2018), Global Digital Future in Focus, https:// www.comscore.com/layout/set/popup/content/down- load/42090/2411800/version/l /file/Global-Digital-Future-in-Focus-2018.pdf, access date: 23.05.2018.
  • [3] Elliott C. (2017), Yes, There Are Too Many Ads Online. Yes, You Can Stop Them, Here's How, https://www.huffing- tonpost.com/entry/yes-there-are-too-many-ads-online-y- es-you-can-stop_us_589b888de4b02bbbl816c297, access date: 21.02.2017.
  • [4] eMarketer (2016), Ad Blocking Moves into the Mainstream in the UK, http://www.emarketer.com/Articles/Print. aspx?R=1013842, access date: 20.04.2016.
  • [5] eMarketer (2017), As Ad-blocker Use Grows, Publishers Face New Challenges, https.V/www.emarketer.com/Articles/ Print.aspx?R= 1016076, access date: 26.06.2017.
  • [6] eMarketer (2017a), Education Key to Re-Engaging Ad-bloc- kers in the UK, https://www.emarketer.com/Articles/Print. aspx?R= 1015302, access date: 24.02.2017.
  • [7] eMarketer (2017b), Worldwide Ad Spending: eMarketer's Updated Estimates and Forecast for 2016-2021, https://www. emarketer.com/Report/Worldwide-Ad-Spending-eMarketers-Updated-Estimates-Forecast-20162021/2002145, access date: 13.10.2017.
  • [8] Fou A. (2017), The Ad Fraud Ecosystem 2017 Update, https://www.slideshare.net/augustinefou/ad-fraud-eco- system-2017-update, access date: 16.03.2017.
  • [9] Freeman E. (1984), Strategic Management: A Stakeholder Approach, Pitman, Boston.
  • [10] LAB Australia (2016), Ad Blocking: The Consumers Perspective, https://www.iab.com/wpcontent/uploads/2016/09/ LAB_Research_AdBlocking_ Consumer_Survey_l 1.16.pdf, access date: 29.11.2016.
  • [11] OnAudience.com (2017), Ad Blocking in the Internet, http:// www.onaudience.com/ files/adblock_report.pdf, access date: 26.12.2017.
  • [12] OnAudience.com (2017a), UnBlock: Case Study, http:// www. onaudience. com/ files/Un Block_Case_Study_E N .pdf, access date: 25.12.2017.
  • [13] O'Reilly L. (2015), Google, Microsoft, and Amazon are Paying Adblock Plus Huge Fees to Get their Ads Unblocked, http://www.businessinsider.com/google-microso ft-amazon-taboola-pay-adblock-plus-to-stop-blocking- -their-ads-2015-2?IR=T, access date: 3.02.2015.
  • [14] PageFair (2017), Facebook's Hackproof Ads Turned its Ad- blocking Problem in to a $709 Million Revenue Stream, https://pagefair.com/blog/2017/facebook-adblock-audien- ce/, access date: 2.11.2017.
  • [15] PageFair (2017a), The State of the Blocked Web: 2017 Global Adblock Report, https://pagefair.com/downloads/2017/01/ PageFair-2017-Adblock-Report.pdf, access date: 9.02.2017.
  • [16] PageFair (2018), Revenue Beyond Adblock, https://pagefair. com/, access date: 5.05.2018.
  • [17] Shiller B., Waldfogel J., Ryan J. (2017), Will Ad Blocking Break the Internet? (NBER Working Paper 23058), http://www. nber.org/papers/w23058, access date: 3.02.2017.
  • [18] Statista (2017), Cost of Ad Blocking Worldwide from 2013 to 2016 (in Billion U.S Dollars), https://www.statista.com/sta- tistics/454511/ad-blocking-cost-worldwide/, access date: 21.06.2017.
  • [19] Statista (2018), Reasons for Using Ad-blockers According to Internet Users in the United States as of May 2017, https:// www.statista.com/statistics/606229/ad-blocking-reasons- -usa/, access date: 15.04.2018.
  • [20] Teads (2016), Why People Block Ads A Global Report, http:// info.teads.tv/hubfs/+Global+/Downloads/Teads_Rese- arch_Why-People-Block-Ads_EN_Global_Final.pdf, access date: 2.02.2016.
  • [21] Verizon (2018), Verizon Selects, https://www.verizonwire- less.com/support/verizon-selects/, access date: 23.05.2018.
  • [22] Wielki J. (2012), Modele wpływu przestrzeni elektronicznej na organizacje gospodarcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • [23] Willens M. (2017), The Global State of Ad Blocking, https:// digiday.com/media/cheatsheet-global-state-ad-blocking/, access date: 15.06.2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171537013

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.