Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
The article presents the results of research conducted in a financial advisory firm. The main purpose of the study was to answer the question whether internal auditing improves customer service quality and has an impact on the company's financial performance. The study was conducted in the years 2014-2017. The Authors sought to answer the question by means of a number of research methods and techniques. The first of them was the analysis of source texts, where a variety of expert opinions were confronted over a selected research period, and the results of a survey conducted among financial advisors of the selected company. The presented research has shown unequivocally that improving the quality of customer service by verifying relevant areas through internal audit ensures that a larger number of customers are handled in a comprehensive manner. Consequently, this leads to an increase in profit(author's abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
189--197
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Czerwiński, K. (2005). Audyt wewnętrzny. Warszawa: InfoAudit.
- PricwaterhouseCoopers (2017). Raport o sprzedaży kredytów hipotecznych przez pośredników finansowych na zlecenie Związku Doradztwa Finansowego. Wrocław
- Fedor, M. (2014) "Zarządzanie i Finanse Journal of Management and Finance Vol. 12, No. 1/2014 Apetyt na ryzyko jako ważny element Wypłacalności" s. 118
- Matuszyński S. (2012). Rynek doradztwa finansowego w Polsce Wrocław. Retrieved from: bankier.pl (27.02.2017).
- Młodzik, E. (2013). Audyt wewnętrzny a proces zarządzania ryzykiem. Zarządzanie i Finanse, 1 (11/2), 199-210.
- Molski, M. (2006). Przewodnik audytora systemów informatycznych. Warszawa: Helion.
- Expander Advisors sp. z.o.o (2017). Retrieved from: www: http://www.expander.pl/press-room/17095,wiadomosc.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171537531