PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 5, cz. 1 Agile Commerce - inteligentne technologie w zastosowaniach | 117--134
Tytuł artykułu

Charakterystyka wybranych cech portali aukcyjnych - próba agregacji dóbr

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Characteristics of Selected Features of Auction Portals - an Attempt to Aggregate Goods
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Według raportów dotyczących handlu elektronicznego w Polsce, najbardziej rozpoznawalnym wśród Internautów serwisem e-zakupowym jest allegro.pl1. Również pod względem liczby klientów zajmuje pierwsze miejsce w rankingu2. Ze względu na swoje znaczenie, rozważana platforma wydaje się jednym z kluczowych miejsc polskiego Internetu, gdzie można zaobserwować wiele istotnych mechanizmów funkcjonowania handlu elektronicznego. Jednakże specyfika portalu aukcyjnego nastręcza poważnych trudności przy próbach dokonywania analiz. Przykładowo oczywistym jest fakt szerokiego zróżnicowania oferty ze względu na zakres sprzedawanych dóbr. W ramach portalu istnieje cały szereg kategorii, co więcej dobra są oferowane w różnych modelach sprzedaży (wśród których dwa najważniejsze to licytacja oraz zakup "od ręki" - tzw. opcja "Kup teraz"3). Tak więc trudnym, a czasem praktycznie niemożliwym, staje się np. próba tworzenia ogólnych modeli zachowań użytkowników czy też ogólnych modeli kształtowania się cen. (fragment tekstu)
EN
Due to its importance, the allegro.pl auction platform seems to be one of the key sites of the Polish Internet. On this platform, many important mechanisms of functioning of e-commerce can be observed. However, the specificity of the auction portal poses serious difficulties. The problem is the heterogeneity of the offered goods. If the data could be properly aggregated, many analyzes would become feasible. The purpose of this article is to try to properly aggregate the category of goods sold on the auction portal. The article points to one "super category" and 2 specific categories that cannot be aggregated. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Umiejętności w Łodzi
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Dąbrowska A. (2013), Konsument na rynku usług w Polsce, Wydawnictwo IBRKiK, Warszawa.
  • Drabik E. (2007), Aukcje w teorii i praktyce, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • Dziuba D.T. (2008), Handle aukcyjny. Rynki - Metody - Technologie, Difin, Warszawa.
  • Gemius (2017), E-commerce w Polsce 2017 [online], https://www.gemius.pl/wszystkie-artykulyaktualnosci/najnowsze-dane-o-polskim-e-commerce-juz-dostepne.html, dostęp: 12.01.2018.
  • Gemius (2016), Badania 2016 [online], http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/allegro-plnajpopularniejszym-serwisem-zakupowym-w-polsce-juz-3-mln-odwiedza-aliexpress-top-10, [online], dostęp: 12.01.2018.
  • Hummel P. (2018), How do selling mechanisms affect profits, surplus, capacity and prices with unknown demand?, "Canadian Journal of Economics-revue Canadienne d'economique", volume 51, issue 1, ss. 94-126.
  • Ke C.X., Yan B., Xu R.F. (2017), A group-buying mechanism for considering strategic consumer behavior, "Electronic commerce research", volume 17, issue 4, ss. 721-752.
  • Kuśmierczyk P. (2013), Efektywność odwrotnych mechanizmów aukcyjnych i quasi-aukcyjnych, Wydawnictwo UE, Wrocław.
  • Kos-Łabędowicz J. (2015), Internet jako źródło informacji w decyzjach nabywczych konsumenta, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Tu Y.B., Tung Y.A., Goes P. (2017), Online auction segmentation and effective selling strategy: trust and information asymmetry perspectives, "Journal of electronic commerce research", volume 18, issue 3, ss. 189-211.
  • Więcej transakcji i nowych użytkowników Allegro (2015), WirtualneMedia [online], http://www.wirtualnemedia. pl/artykul/wiecej-transakcji-i-nowych-uzytkownikow-allegro
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171537627

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.