PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 5 | 27--44
Tytuł artykułu

Gamifikacja w procesie wprowadzania nowych technologii informatycznych do organizacji jako zadanie specjalistów HR

Autorzy
Warianty tytułu
Gamification in the Process of Introducing New Information Technologies into the Organization : a Task for HR Specialists
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analizując role menedżerów HR we współczesnych, innowacyjnych organizacjach, wskazuje się na potrzebę podjęcia przez nich funkcji innowatora procesów i propagatora nowych technologii. Nowe technologie informatyczno-komunikacyjne (NTIK) wpływają na charakter i sposoby realizacji zadań nie tylko pracowników organizacji, ale również - menedżerów HR. Wprowadzanie NTIK do organizacji jest zadaniem długotrwałym i złożonym, zlecanym dotychczas niemalże w całości informatykom. Tymczasem dotyka ono niemal wszystkich pracowników i choćby tylko z tego powodu musi ono również angażować pracowników HR. Celem artykułu jest zarysowanie nowej roli pracowników HR w realizacji zadania, jakim jest wprowadzenie NTIK do organizacji, a w tej perspektywie - wykorzystywania gamifikacji. W artykule, po przedstawieniu wpływu NTIK na organizację oraz zadania specjalistów HR, zaprezentowano gamifikację, jako jedno z perspektywicznych narzędzi specjalistów HR, użytecznych w implementacji NTIK do organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
Analysis of the roles of HR managers in contemporary, innovative organizations indicates their new emerging functions as process innovators and new technology propagators. New information and communication technologies (NICT) affect not only the nature of tasks and their performance by organization employees, but also of HR managers. The introduction of NICT to the organization is a long-term and complex task. To date it has almost completely been the responsibility of ICT specialists. However, the introduction of NICT affects almost all employees. If for no other reason, it must also involve HR specialists. The goal of this article is to outline the new role of HR specialists in the introduction of NICT into the organization, where gamification may be applied. After presenting the impact of NICT on the organization and on HR specialist tasks, gamification is presented as a potential tool for HR specialists, useful in implementing NICT in the organization. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
27--44
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Alcivar I., Abad A. (2016), Design and evaluation of a gamified system for ERP training, Computers in Human Behavior, vol. 58, maj.
  • Anderson J. (2012), Gamification: Experts Expect 'Game Layers' to Expand in the Future, with Positive and Negative Results, PewResearchCenter, < http://www.pewinternet.org/~/media/Files/Reports/2012/PIP_Future_of_Internet_2012_Gamification.pdf >.
  • Berdowska A. (2018), Chaterboty jako narzędzia wspomagające proces rekrutacji - analiza wybranych rozwiązań, w tym numerze.
  • Bersin J. (2017), Talend Trends, HR Technology Disruptions for 2018, Productivity, Design, and Intelligence Reign, < http://marketing.bersin.com/rs/976-LMP-699/images/HRTechDisruptions2018-Report-100517.pdf >.
  • Bersin J., Mariani J., Monahan K. (2016), Will IoT technology bring us the quantified employee?, The Internet of Things in human resources, Deloitte University Press, < https://www2.deloitte.com/content/dam/insights/us/articles/people-analytics-iot-human-resources/ER_3104_IoT_Human-capital_vFINAL.pdf >.
  • Bondarouk T., Ruël H. (2008), HRM systems for successful information technology implementation: evidence from three case studies, European Management Journal, vol. 26, nr 3.
  • Bondarouk T., Ruël H. (2013), The strategic value of e-HRM: results from an exploratory study in a governmental organization, International Journal of Human Resource Management, vol. 24 (2).
  • Brenner F., Ortner T., Fay D. (2016), Asynchronous Video Interviewing as a New Technology in Personnel Selection: The Applicant's Point of View, Frontiers in Psychology, vol. 7, art. 863, < https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4906051/pdf/fpsyg-07-00863.pdf >.
  • Buzko I., Dyachenko Y., Petrova M., Nenkov N., Tuleninova D., Koeva K. (2016), Artificial Intelligence technologies in human resource development, Computer Modelling & New Technologies, vol. 20 (2).
  • Charlier R., Kloppenburg S. (2017), Artifcial Intelligence in HR: a No-brainer, PWC report, < https://www.pwc.at/de/publikationen/verschiedenes/artificial-intelligence-in-hr-a-no-brainer.pdf >.
  • Chou Y. (2015), Octalysis: Complete Gamification Framework, < http://yukaichou.com/gamification-examples/octalysis-complete-gamification-framework/ >.
  • Davenport T., Loucks J., Schatsky D. (2017), Bullish on the business value of cognitive, Leaders in cognitive and AI weigh in on what's working and what's next, The 2017 Deloitte State of Cognitive Survey, Deloitte white paper, dostęp sierpień 2018, < https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/us/Documents/deloitte-analytics/us-da-2017-deloitte-state-of-cognitive-survey.pdf >.
  • Ferreira A., Araújo A., Gonçalves Fernandes S., Miguel I. (2017), Gamification in the Workplace: A Systematic Literature Review, w Advances in Intelligent Systems and Computing, nr 571, World Conference on Information Systems and Technologies.
  • Fidelman M. (2016), 10 Facebook Messenger Bots You Need To Try Right Now, 19 maja, Forbes, < https://www.forbes.com/sites/markfidelman/2016/05/19/10-facebook-messenger-bots-you-need-to-try-right-now/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171538231

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.