PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 12 | 23--35
Tytuł artykułu

Growth Hacking - Low Cost Marketing Communication for Small Businesses

Autorzy
Warianty tytułu
Hakowanie wzrostu - nowa koncepcja prowadzenia działań marketingowych na rynku cyfrowym
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Growth hacking is one of the concepts of marketing communication activities. It was born in the environment of American startups and is associated with low expenditures on marketing communication. Currently, it is used not only by the smallest commercial and non-commercial organizations. The aim of the article is to show the genesis of the growth hacking concept, present its various definitions, to define other, complementary marketing and management concepts, to define relationships with various types of marketing activities and to identify the advantages and disadvantages of growth hacking. The analysis presents selected cases of organizations using growth hacking - whether to develop products or to improve marketing activities. (original abstract)
Hakowanie wzrostu jest jedną z koncepcji prowadzenia działań marketingowych. Narodziła się ona w środowisku amerykańskich start-upów i wiąże się raczej z niskimi nakładami na komunikację marketingową. Obecnie bywa stosowana nie tylko przez najmniejsze organizacje i podmioty niekomercyjne. Celem artykułu jest ukazanie genezy koncepcji hakowania wzrostu i jej zdefiniowanie, określenie innych, komplementarnych koncepcji marketingowych i zarządczych, określenie relacji z różnymi typami działań marketingowych, rozpoznanie wad i zalet hakowania wzrostu. W analizie zaprezentowano wybrane przypadki organizacji stosujących hakowanie wzrostu - czy do rozwoju produktów, czy też do udoskonalania działań marketingowych. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
23--35
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Bibliografia
  • Blank, S., Dorf, B. (2012). Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku. Gliwice: Helion.
  • Chaffey, D. (2016). Digital business i e-commerce management. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Chaka, J. (2017). Growth Hacking for Good: The Parallel Between Startups and Charities. Pozyskano z/ Retrieved from: https://www.business.com/articles/growth-hacking-for-good-the-parallel-between-startups-and-charities.
  • Chambers, P.J. (2017). Why Nonprofit Organizations Need to Adopt a Growth Hacking Mindset. Pozyskano z/ Retrieved from: https://marylandnonprofits.org/Articles/ID/608/Why-Nonprofit-Organizations-Need-to-Adopt-a-Growth-Hacking-Mindset.
  • Chen, A. (niedatowane). Growth Hacker is the new VP Marketing. Pozyskano z/ Retrieved from: https://andrewchen.co/how-to-be-a-growth-hacker-an-airbnbcraigslist-case-study.
  • Chłodnicki, M. (2018). Service design po polsku. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Conquest Consulting (2016). Growth hacking jako nowoczesna technika marketingowa. Pozyskano z / Retrieved from: https://marketingibiznes.pl/marketing/growth-hacking.
  • Elementtalks.com (2017). Michał Sadowski - Jak zdobyć i utrzymać klientów w sieci? Pozyskano z/ Retrieved from: https://www.elementtalks.com/pl/articles/83-michalsadowski2017.
  • Ellis, S. (2010). Find a Growth Hacker for Your Startup. Pozyskano z/ Retrieved from: http://www.startup-marketing.com/where-are-all-the-growth-hackers.
  • Ellis, S., Brown, M. (2014). Startup Growth Engines: Case Studies of How Today's Most Successful Startups Unlock Extraordinary Growth. Kindle Edition.
  • Ellis, S., Brown, M. (2017). Hacking Growth. How Today's Fastest Growing Companies Drive Breakout Success. New York: Crown Business.
  • Grynkiewicz, T. (2017). Evan Spiegel. Miliarder od znikających zdjęć. Pozyskano z/ Retrieved from: https://manager.money.pl/ludzie/artykul/evan-spiegel-majatek-snapchat,43,0,2274091.html.
  • Grzyb, M. (2016). Czym jest data science. Pozyskano z/ Retrieved from: https://mateuszgrzyb.pl/czym-jest-data-science.
  • Halligan, B., Shah, D. (2011). Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu. Gliwice: Helion.
  • Holiday, R. (2015). Growth hacker marketing. Gliwice: Helion.
  • Kachelska, M. (2018). W - Marketing wirusowy (Encyklopedia Marketingu). Pozyskano z/ Retrieved from: https://nowymarketing.pl/a/18048,w-marketing-wirusowy-encyklopedia-marketingu.
  • Kotarbiński, J. (2016). Nowe rynki e-biznesu. W/In: Biblia e-biznesu 2 (40-46). Gliwice: Helion.
  • Kozanecka, B. (2015). Growth hacking - o co w tym chodzi? Dlaczego Twojej firmie potrzebni są hakerzy? Pozyskano z/ Retrieved from: http://sema-head.pl/blog/growth-hacking-o-co-w-tym-chodzi-dlaczego-twojej-firmie-potrzebni-sa-hakerzy.html.
  • Lyons, D. (2018). Fakap, czyli moja przygoda z korpoświatem. Gliwice: Helion.
  • Machowiak, A. (2017). Jak zwiększyć sprzedaż za pomocą UX? Dowiedz się jakich rozwiązań i narzędzi używać. Pozyskano z/ Retrieved from: https//highsolutions.pl/blog/wpis/jak-zwiekszyc-sprzedaz-za-pomoca-ux-dowiedz-się-jakich-rozwiazan-i-narzedzi-uzywac.
  • Mikuła, B. (2016). Organizacje oparte na wiedzy. Kraków: Wydawnictwo AE w Krakowie.
  • Miłkowski, G. (2015). C - Content Marketing (Encyklopedia Marketingu). Pozyskano z/ Retrieved from: https://nowymarketing.pl/a/6603,c-content-marketing-encyklopedia-marketingu.
  • Patel, N. (niedatowane). 10 Cost Free Growth Hacking Tips to Increase Mobile Conversions. Pozyskano z/ Retrieved from: https://neilpatel.com/blog/cost-free-mobile-growth-hacking-tips.
  • Pudełek, M., Pieczyński, S. (2017). Growth Hacking czarnym koniem marketingu ? Poznaj trzy mity o hakowaniu wzrostu. Pozyskano z/ Retrieved from: https://nowymarketing.pl/a/12915,growth-hacking-czarnym-koniem-marketingu-poznaj-trzy-mity-o-hakowaniu-wzrostu.
  • Ries, E. (2012). Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek. Gliwice: Helion.
  • Simmonds, R. (2014). 3 Growth Driven Marketing Tactics From Non-Profits Changing The World. Pozyskano z/ Retrieved from: http://rosssimmonds.com/marketing/non-profits-growth-marketing.
  • Stawarz, B. (2015). Content marketing po polsku. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Zys, D. (2012). Inbound Marketing - strategia przyszłości. Pozyskano z/Retrieved from: https://sprawnymarketing.pl/inbound-marketing-strategia-przyszlosci.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171538479

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.