PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 36(3) | 257--261
Tytuł artykułu

Use of Traditional and Modern Information Channels Used by Polish Agricultural Press

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Wykorzystanie tradycyjnych i nowoczesnych kanałów informacyjnych stosowanych przez prasę rolniczą w Polsce
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This paper analyzes the role of agricultural press as an important component of the agribusiness information network. While emphasizing its importance for the knowledge transfer processes, this paper also focuses on the need to develop modern, innovative ways to reach out to today's farmers. Based on data on the circulation of leading magazines (monthly, weekly newspapers etc.) and their online equivalents offered to Polish farmers, this paper analyzes the changes in the popularity of traditional and modern information media. The conclusion emphasizes the need to develop online communication projects, however without overestimating their role. This paper also addresses the issue of sustained credibility and trust from farmers which requires compliance with CSR principles.(original abstract)
W artykule analizowano rolę prasy rolniczej jako istotnego elementu sieci powiązań informacyjnych agrobiznesu. Podkreślono jej znaczenie w procesach transferu wiedzy, zwracając jednocześnie uwagę na konieczność rozwijania nowoczesnych, innowacyjnych form docierania do współczesnego rolnika. Badano zmiany popularności tradycyjnych i nowoczesnych nośników informacji, wykorzystując w tym celu dane dotyczące nakładu wiodących wydawnictw (miesięczników, dzienników itp.) oferowanych rolnikom w Polsce oraz ich odpowiedników internetowych. W konkluzji podkreślono konieczność rozwijania elektronicznych form przekazu informacyjnego, nie przeceniając jednak ich roli. Wskazano także na problem utrzymania wiarygodności i zaufania rolników, co jest możliwe przy zastosowaniu zasad społecznej odpowiedzialności biznesu(abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
257--261
Opis fizyczny
Twórcy
  • Polskie Wydawnictwo Rolnicze, Poznań, Poland
Bibliografia
  • Brodzińska, K. (2013). Problem społecznej odpowiedzialności w rolnictwie. Polityki Europejskie. Fin. Market., 10(59), 79-86.
  • Goban-Klas, T., Sienkiewicz, P. (1999). Społeczeństwo informacyjne: Szanse, zagrożenia, wyzwania. Kraków: Foundation for Telecommunications Advancements. Retrieved March 20th 2018 from: http://users.uj.edu.pl/~usgoban/ files/SpoleczenstwoInformacyjne.Goban-Klas.pdf
  • Gołąb-Andrzejak, E. (2016). Konsumenci pokolenia Y - nowe wyzwanie dla komunikacji marketingowej. Handel Wewn., 2(361), 140-151.
  • Kaczorowska-Spychalska, D. (2012). Rola społeczności internetowych w zarządzaniu marketingowym. Przedsięb. Zarządz., 13(2), 113-130.
  • Kania, J., Drygas, M., Kutkowska, B., Kalinowski, J. (2011). System transferu wiedzy dla sektora rolno-spożywczego - oczekiwane kierunki rozwoju. Pol. J. Agron., 7, 22-28.
  • Kozera, M. (2013). Uwarunkowania transferu wiedzy w polskim rolnictwie. Rocz. Nauk. SERiA, 15(3), 170-174.
  • Kozera, M. (2010). Kapitał intelektualny agrobiznesu. Ekon. Org. Przed., 8, 17-24.
  • Krzyżanowska, K. (2013). Źródła fachowych informacji w opinii rolników. Rocz. Nauk. SERiA, 15(2), 182-186.
  • Marzec, I., Kotas, M. (2014). Rola nowych mediów w propagowaniu idei społecznej odpowiedzialności biznesu. Stud. Ekon., 199, 177-185.
  • McQuail, D. (2007). Teoria komunikowania masowego. Warszawa: Wyd. Nauk. PWN.
  • Nowakowski, K. R. (2008). Raport z badania Społecznej odpowiedzialności mediów w systemie gospodarki rynkowej. Warsaw.
  • Polska wieś i rolnictwo 2015 (2015). Prezentacja wyników badań. Warszawa: Biostat.
  • Robak, E. (2017). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw-wyzwania związane z oczekiwaniami przedstawicieli pokolenia Y. Market. Rynek, 11, 515-526.
  • Roszkowska-Śliż, M. (2011). Społeczna odpowiedzialność mediów. Analiza przypadków. Sci. Papers Wroc. Univ. Econ., 220, 257-270.
  • Sasak, J. (2007). Integratory przepływu informacji jako instrument zarządzania wiedzą w AP. Zarz. Publ. Sci. J. Inst. Publ. Aff. Jagiell. Univ., 3, 109-117.
  • Sasińska-Klas, T. (2014). Swoistość zjawisk w komunikacji medialnej i problemy w ich badaniach empirycznych. Stud. Mediozn., 1, 13-20.
  • Skrzypek, E. (2011). Gospodarka oparta na wiedzy i jej wyznaczniki. Nier. Społ. Wzrost Gosp., 23, 270-285.
  • Solon, B. (2014). Tradycyjne media (prasa, radio, telewizja) jako źródło wiedzy rolniczej. In: M. Wójcik (Ed.), Regionalny wymiar przemian polskiej wsi - aspekty społeczne i środowiskowe (pp. 273-291). Studia Obszarów Wiejskich XXXV. Warszawa.
  • Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2017 (2017). Warsaw: Publishing House of the Central Statistical Office.
  • Stankiewicz, K. (2004). Wpływ Internetu na percepcję wiarygodności informacji. In: L. Haber (Ed.), Społeczeństwo informacyjne. Wizja czy rzeczywistość (t. II, p. 407-415). Kraków: AGH. Retrieved from: http://winntbg.bg.agh. edu.pl/skrypty2/0096/407-415.pdf
  • Szpunar, M. (2007). Internet - medium informacji versus dezinformacji. E-mentor Online Mag., 2(19). Retrieved from: http://www.e-mentor.edu.pl/mobi/artykul/index/ numer/19/id/410
  • Walaszczyk, A., Koszewska, M., Jałmużna, I., Sekieta, M. (2012). Systemy informacyjne w rolnictwie precyzyjnym. Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji (pp. 875-883). Retrieved from: https://www.researchgate.net/ publication/265109916_SYSTEMY_INFORMACYJNE- _W_ROLNICTWIE_PRECYZYJNYM/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171538491

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.