Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Entrepreneurial Opportunity in Context Of Experience Economy, Illustrated By the Example of the Living Museum of Gingerbread in Toruń
Języki publikacji
Abstrakty
This paper considers some aspects of the concept of experience economy, and shows how the new economic trend can be tapped into by entrepreneurs. The Living Museum of Gingerbread in Toruń was used as a case study. Efforts were also made to demonstrate that market changes addressed by the experience economy can be treated as entrepreneurial opportunities. To do so, a description was provided of selected theories which either directly or indirectly refer to this topic. Methods used in this paper are literature analysis, case study, and diagnostic survey. While this paper is not exhaustive, it can become a part of the scientific discourse(original abstract)
W artykule zaprezentowano rozważania dotyczące pojęcia ekonomii doświadczeń. Wskazano, jak nowy nurt, który pojawił się w ekonomii, może być wykorzystany przez przedsiębiorców. Jako studium przypadku posłużyło Żywe Muzeum Piernika w Toruniu. Starano się również wykazać, że zmiany na ryku przedstawione w ekonomii doświadczeń mogą być traktowane jako okazja przedsiębiorcza. W tym celu scharakteryzowano wybrane teorie, które odwoływały się bezpośrednio i pośrednio do badanego zagadnienia. W artykule posłużono się analizą literatury, studium przypadku i metodą sondażu diagnostycznego. Artykuł nie wyczerpuje badanego zagadnienia, może natomiast służyć jako jeden z głosów w dyskursie naukowym(abstrakt oryginalny)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
- Gaweł, A. (2013). Proces przedsiębiorczy. Tworzenie nowych przedsiębiorstw. Warszawa: Difin.
- Glinka, B. (2008). Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce. Warszawa: PWE.
- Glinka, B., Gutkova, S. (2011). Przedsiębiorczość. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer Business.
- Hansen, D. J., Shrader, R., Monllor, J. (2011). Defragmenting Definitions of Entrepreneurial Opportunity. J. Small Bus. Manag., 49(2). DOI: 10.1111/j.1540-627X.2011.00325.x
- Kacprzak, A., Dziewanowska, K., Skorek, M. (2015). Gospodarka doświadczeń. Perspektywa polskiego konsumenta (s. 35-104). Warszawa: Wyd. Nauk. PWN.
- Kobza, P. (2012). Ekonomia doświadczeń - czym jest dla kultury? Narodowe Centrum Kultury. Pobrano z: https://nck. pl/badania/aktualnosci/ekonomia-doswiadczen--czym- -jest-dla-kultury-
- Kraśnicka, T. (2002). Koncepcja rozwoju przedsiębiorczości ekonomicznej i pozaekonomicznej. Katowice: AE.
- Kubów, M. (2014). Czynniki wpływające na zdolność do identyfikacji szans w przedsiębiorczości w branży sportowej - na przykładzie organizatorów sportu. W: A. Postuła, B. Glinka, J. Piaseczny (red.), Oblicza przedsiębiorczości (s. 155-171). Warszawa: Wyd. Nauk. Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
- Kurczewska, A. (2013). Przedsiębiorczość. Warszawa: PWE.
- Majchrzak, M. (2014). Ekonomia doświadczeń a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa. Kwart. Nauk Przeds., 1, 27-35.
- Marciszewska, B. (2010). Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń (s. 16-18). Warszawa: C.H. Beck.
- Pine II, B. J., Gilmore, J. H. (1998). Welcome to the Experience Economy. Harv. Bus. Rev., 97-105.
- Prahald, C. K., Krishnan, M. S. (2010). Nowa era innowacji. Warszawa: Wyd. Nauk. PWN.
- Shane, S., Venkataraman, S. (2000). The Promise of Entrepreneurship as a Field of Research. Acad. Manag. Rev., 25(1), 217-226.
- Timmons, J. (1999). New Venture Creation: Entrepreneurship for the 21st Century (5th edition).
- Zawadka, J. (2017). Agritourism in perspective of the experience economy. Intercathedra, 33/1, 107-113.
- Zięba, K. (2016). Przedsiębiorczość (s. 78-91). Warszawa: Ce- DeWu.
- Żywe Muzeum Piernika (b.d.). Pobrano maj 2018 z: https:// muzeumpiernika.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171538737