PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 12 (CD) | 168--183
Tytuł artykułu

Narzędzia Big Data w kreowaniu innowacyjności w wybranych sektorach gospodarki

Autorzy
Warianty tytułu
Big Data Tools in Creating Innovation in Selected Sectors of the Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Innowacyjność stała się cechą wyróżniającą współczesne organizacje. Otoczenie zmusza dostawców produktów i usług do poszukiwania nowych rozwiązań. Ich celem jest zaspokojenie potrzeb konsumentów. Nowe rozwiązania, które mogą kreować innowacyjność ukryte są w zbieranych danych w postaci elektronicznej. Różnorodność danych pochodzących z otoczenia zmusza do korzystania z narzędzi Big Data. Pozwalają one wszechstronnie prowadzić skomplikowany proces przetwarzania danych w czasie rzeczywistym. Efekty analizy mogą kreować innowacyjność prowadzonego przedsięwzięcia. Celem artykułu jest wskazanie wykorzystania narzędzi Big Data w wybranych sektorach gospodarki kreujących jej innowacyjność. Cel zostanie osiągnięty przede wszystkim przez analizę źródeł literaturowych i informacji zawartych na stronach internetowych organizacji, które prowadzą działalność gospodarczą w oparciu o rozwiązania Big Data. (abstrakt oryginalny)
EN
Innovation has become a feature that distinguishes modern organizations. The environment forces suppliers of products and services to look for new solutions. The goal is to meet the needs of consumers. The search for new solutions based on the intellect of people is currently insufficient. New solutions that can create innovation are hidden in the collected data in electronic form. The processing of these data requires appropriate processing procedures that can be used in information technology tools. The diversity of data from the environment forces you to use Big Data tools. They allow you to comprehensively conduct a complex process of data processing in real time. The effects of the analysis can create innovativeness of the conducted undertaking. The article will show the use of advanced Big Data tools in selected sectors of the economy that create its innovation. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
168--183
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bergman, J. (2013). Principles of Big Data preparing, sharing and analyzing complex information, San Francisco: Morgan Kaufmann.
  • Duraj, J., Papiernik-Wojdera, M. (2010). Przedsiębiorczość i innowacyjność. Warszawa: Difin.
  • Hauke, K. (2016). Big Data w zarządzaniu wiedzą zachowań konsumentów, W: R. Patora, P. Morawski (red.), Agile Commerce - zarządzanie informacją i technologią w biznesie (tom XVII, zeszyt 11, część 1, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, strony: 59-73). Łódź - Warszawa: Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk.
  • Marciniak, S. (2010). Innowacyjność i konkurencyjność gospodarki. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
  • Marz, N., Warren, J. (2016). Big Data. Najlepsze praktyki budowy skalowalnych systemów obsługi danych w czasie rzeczywistym. Gliwice: Helion.
  • Niedzielski, P., Markiewicz, J., Rychlik, K., Rzewuski, T. (2007). Innowacyjność w działalności przedsiębiorstw. Kompendium wiedzy. Szczecin: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Nowacki, R., (2010). Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa. Warszawa: Difin.
  • Schumpeter, J.A. (1960). Teoria rozwoju gospodarczego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • http://www.yelopixels.com/wp-content/uploads/2013/09/newstyleofit-1024x516.jpg (23.05.2017).
  • https://pl.wikiquote.org/wiki/Henry_Ford (22.02.2018).
  • https://en.oxforddictionaries.com/definition/big_data (23.02.2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171538955

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.