PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 9, cz. 3 Współczesny marketing i zarządzanie - problemy, wyzwania, szanse i perspektywy | 121--136
Tytuł artykułu

Wykorzystanie potencjału kuchni regionalnych i żywności tradycyjnej w kształtowaniu produktu turystycznego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Utilizing the Potential of Regional and Traditional Food in Shaping the Tourist Product
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule zaprezentowano wycinek wyników badań, będących częścią projektu realizowanego w ramach badań własnych Wydziału Turystyki i Rekreacji Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji, celem którego była ocena potencjału kuchni regionalnych i żywności tradycyjnej w Polsce, w kontekście wykorzystania ich w turystyce, jako regionalnego i krajowego produktu turystycznego oraz czynnika rozwoju regionalnego. Celem zaś badania zaprezentowanego w niniejszym opracowaniu było pozyskanie informacji od różnych grup respondentów na temat wpływu kulinariów regionalnych na rozwój regionalny oraz atrakcyjność produktu turystycznego, jak również ocena rangi, jaką nadaje się kulinariom w regionach podczas tworzenia strategii kształtowania produktu turystycznego. (fragment tekstu)
EN
The article reviews current ideas on how to use the potential of regional and traditional food in shaping a tourist product. This part of the research is part of a project carried out within the own research of the Faculty of Tourism and Recreation, the School of Tourism and Recreation, which was aimed at assessing the potential of regional and traditional food in Poland in the context of its use in tourism as a regional and national product. tourism and the regional development factor. The aim of the study presented in this paper was to obtain information from different groups of respondents on the impact of regional culinary on regional development and the attractiveness of the tourist product as well as the assessment of the importance of regional cuisine during the formation of the tourism product development strategy. According to the literature analysis of the subject and the results of V research, the influence of Polish traditional and regional products on the tourist attractiveness of Polish regions is very large, although so far undervalued. Not all regions use the potential of this type of product and or exploit the potential of advertising and promotion. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie
Bibliografia
  • Apetyt na region (2013), [online] https://www.styl.pl./podróż/news-apetyt-na-region,nld,103645, dostęp: 26.05.2018.
  • Edelheim J.R. (2015), Tourist Attractions: From Object to Narrative, Channel View Publications, Bristol-Buffalo-Toronto.
  • Furtek N., Krupa J., Czachora J. (2014), Lokalne i tradycyjne produkty żywnościowe szansą zwiększenia atrakcyjności terenów wiejskich, [online www.pogorzedynowskie.pl/data/referaty/ IXBS/ref_10_IXBS.pdf, dostęp: 20.08.2014.
  • Gałek O. (2011), Naturalnie, że lokalnie - produkt lokalny na obszarach Natura 2000, [online] www.natura2000.fwie.pl/index.php/home-page/artykuly/projekt-natura-2000-pozytywna-insoiracja/237-naturanie-ze-lokalnie-produkt-lokalny-na-obszarze-natura-2000, dostęp: 20.05.2018.
  • Kowalczyk A. (2000), Geografia turyzmu, PWN, Warszawa.
  • Kruczek Z. (2011), Polska geografia atrakcji turystycznych, Proksenia, Kraków.
  • Lundberg D. (1985), The Tourist Business, Van Nostrand Reinhold, New York.
  • McCannel D. (2002), Turysta. Nowa teoria klasy próżniaczej, Wydawnictwo Literackie Muza SA, Warszawa.
  • Majewski J. (2009), Budowanie terytorialnego produktu turystycznego [w:] E. Kmita-Dziasek (red.), Marka wiejskiego produktu turystycznego. Inicjatywy i inspiracje, Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie, Oddział w Krakowie, Kraków.
  • Plebańczyk K. (2013), Turystyka kulinarna w kontekście zrównoważonego rozwoju w kulturze - perspektywy dla Polski, "Turystyka Kulturowa", nr 10, [online] www.turystykakulturowa.org, dostęp: 2.05.2018.
  • POT (2015), Raport. Frekwencja w atrakcjach turystycznych w 2014 roku, POT, Kraków-Warszawa, [online] https://pot.gov.pl/do-pobrania/l/materialy-do-pobrania/bada-nia-i-analizy, 6-32, dostęp: 12.09.2016.
  • Rapacz A. (2008), Gastronomia regionalna elementem wzbogacającym ofertę turystyczną Euroregionu Neisse-Nisa-Nysa, "Rocznik Naukowy Wyższej Szkoły Turystyki i Rekreacji im. M. Orłowicza w Warszawie", t. 7.
  • Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013, [online] lawp.eu/index.php?menu=dokumenty_rpo&submenu2=dokumenty_rpo2007, dostęp: 15.05.2018.
  • Rohrscheidt A.M. (2008), Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy, GWSHM Milenium, Gniezno.
  • Ronikier A. (2008), Gastronomia jako produkt turystyczny, "Rocznik Naukowy Wyższej Szkoły Turystyki i Rekreacji im. M. Orłowicza w Warszawie", t. 7.
  • Strategia Rozwoju Turystyki w Województwie Pomorskim na lata 2004-2013 (2004), [online] www.pomorskie.eu/res/dtumwp/documents/akty_prawne/st_pl_v5.pdf, dostęp: 8.09.2014.
  • Strategia Rozwoju Województwa Opolskiego do 2020 r. (2012), [online] https://strateg,stat. gov.pl/strategie_pliki/oplskie_2012.pdf, dostęp: 20.05.2018.
  • Strategia Rozwoju Turystyki Województwa Warmińsko-Mazurskiego do roku 2025 (2016), [online] https://bip.warmia.mazury.pl/409/strategia-rozwoju--turystyki-wojewodztwa-warminsko- mazurskiego-do-roku-2025.html, dostęp: 11.05.2018.
  • Woszczyk A. (2012), Produkty tradycyjne w Europejskiej Sieci Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego [w:] P. Dominik (red.), Tradycyjne produkty kulinarne jako element turystycznej atrakcyjności Mazowsza, Instytut Wiedzy i Umiejętności, Warszawa.
  • https://fundacjaekopotencjalpm.wordpress.com/edukacja-srodo-wiskowa, dostęp: 10.09.2016.
  • https://www.malopolska.pl, dostęp: 20.05.2018.
  • wrotalubuskie.eu/PL/551/Lubuskie_ Smaki/, dostęp: 25.05.2018.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171539167

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.