PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 23 (XXIII) | nr 25 (4) | 167--177
Tytuł artykułu

Customer Relations in Building Value for the Customer in Commercial Enterprises

Autorzy
Warianty tytułu
Relacje z klientami w budowaniu wartości dla klienta w przedsiębiorstwach handlowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The customer plays a key role in every company. He is the main revenue provider. The profitability of the business activity of a particular company depends on appropriate customer relations. The task of management accounting in a company is to work out such a method of estimating the profitability of customers that it supports management decisions in shaping profitable, long-term relations with customers. Customer perceived value is a tool to help determine customer requirements. The aim of the paper is to present a concept of customer perceived value in commercial companies. A critical review of literature and a method of deduction and induction were used to develop the article. The article contains proposals of using various variables to determine the customer perceived value. (original abstract)
W każdym przedsiębiorstwie klient odgrywa kluczową rolę. Jest on głównym "dostarczycielem" przychodów. Od odpowiednich relacji z klientami uzależniona jest rentowności prowadzonej działalności gospodarczej przez konkretne przedsiębiorstwo. Zadaniem rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwie jest wypracowanie takiej metody szacowania rentowności klientów, aby wspierała ona decyzje zarządzających w kształtowaniu rentownych, długoterminowych relacji z klientami. Narzędzie pomagające określić wymagania klientów to wartości dla klienta. Celem opracowania jest przedstawienie koncepcji wartości dla klienta w przedsiębiorstwach handlowych. Przy opracowaniu artykułu wykorzystano krytyczny przegląd literatury, metodę dedukcji oraz indukcji. Artykuł zawiera propozycje wykorzystania różnych zmiennych do określenia wartości dla klienta. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
167--177
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Rzeszow University of Technology, Poland
Bibliografia
  • Altkorn J., Kramer T., (red.), Leksykon marketingu, PWE, Warszawa 1998.
  • Blocher E.J., Stout D.E., Cokins G., Cost Management. A Strategic Emphasis, 5th Edition, McGraw-Hill/Irwin, New York 2010.
  • Bochenek M., Rachunek kosztów docelowych jako nowoczesne narzędzie rachunkowości zarządczej [w:] Rachunkowość instrumentem zarządzania jednostek gospodarczych i instytucji, red. G. Lew, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2015.
  • Chłodnicka H., Zimon G., Analiza kosztów w przedsiębiorstwach tworzących grupy zakupowe, "Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia" 2013, z. 765/61, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., Zarządzanie relacjami z klientami, Difin, Warszawa 2004.
  • Dobiegała-Korona B., Wartość klienta [w:] Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora, red. M. Panfil, A. Szablewski, Poltex, Warszawa 2006.
  • Donaldson T., Preston L. E., The Stakeholder theory of the Corporation. Concepts, Evidence and Implications, "Academy of Management Review" 1995, Vol. 20, No. 1 (January).
  • Drabik L., Kubiak-Sokół A., Sobol E., Wiśniakowska L., (red.), Słownik języka polskiego, PWN, Warszawa 2009.
  • Dyché J., CRM relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002.
  • Freeman R. E., Strategic Management. A Stakeholder Approach, Pitman, Boston1984.
  • Geffroy E. K., Clienting. Jedyne, co przeszkadza to klient, Placet, Warszawa 1996.
  • Hendriksen E.A., van Breda M.F., Teoria rachunkowości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Heskett J.L., Sasser W.E. Jr., Schlesinger L.A., The Service Profit Chain: How Leading Companies Link Profit and Growth to Loyalty, Satisfaction, and Value, The Free Press, New York 1997.
  • Kevork E.K., Vrechopoulos A.P., CRM literature: conceptual and functional insights by keyword analysis, Marketing Intelligence & Planning 2009, Vol. 27.
  • Klimas M., Podręczna encyklopedia rachunkowości, Poltext, Warszawa 2000.
  • Kotler P., Keller K.L., Marketing, Rebis, Poznań 2012.
  • Kotler P., Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.
  • Lew A., Zarządcze walory tradycyjnego rachunku kosztów [w:] Instrumenty zarządzania kosztami i dokonaniami, red. E. Nowak, M. Nieplowicz, Prace Naukowe UE we Wrocławiu nr 252, Wrocław 2012.
  • Lew G., Ogólny model rachunku kosztów klienta, "Humanities and Social Sciences", Quarterly, Vol. XXI, Research Journal 23 (April-June - 2/2016), Publishing House of Rzeszow University of Technology, Rzeszów 2016.
  • Lew G., Rachunek kosztów klienta w zarzadzaniu przedsiębiorstwem handlowym, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2015.
  • Lisowski J., Wskaźnik satysfakcji klienta, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 1999, nr 5.
  • Miller J.A., współpraca K. Pniewski, M. Polakowski, Zarządzanie kosztami działań, WIG-Press, Warszawa 2000.
  • Mintzberg H., Zarządzanie, Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
  • Nita B., Analiza kosztów łańcucha wartości [w:] Strategiczne zarządzanie kosztami, red. E. Nowak, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • O'Shaughnessy J., Dlaczego ludzie kupują, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1994.
  • Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, C.H. Beck, Warszawa 2004.
  • Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1996.
  • Rai A.K., Customer Relationship Management. Concepts and Cases, PHI Learning Private Limited, New Delhi 2013.
  • Reykowski J., Z zagadnień psychologii motywacji, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1970.
  • Sedlak K., (red.), Strategie w biznesie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1993.
  • Szczypa P., Rachunkowość zarządcza: klucz do sukcesu, CeDeWu, Warszawa 2008.
  • Sztucki T., Encyklopedia marketingu, Placet, Warszawa 1998.
  • Wereda W., Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) a postępowanie nabywców na rynku usług, Difin, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171539591

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.