PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 27 | 106--115
Tytuł artykułu

Koncepcja zarządzania wiedzą w polskim szpitalu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Conception of Knowledge Management in the Polish Hospital
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ze względu na wagę wiedzy, jako zasobu współczesnego przedsiębiorstwa, koncepcja zarządzania wiedzą znajduje się obecnie w kręgu zainteresowań zarówno teoretyków, jak i praktyków. Biorąc pod uwagę charakter organizacji, jaką jest szpital, gdzie najważniejszym zasobem jest posiadany kapitał ludzki i jego wiedza, trafnym wydawać się może wdrożenie w nim koncepcji zarządzania wiedzą. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie założeń koncepcji zarządzania wiedzą oraz analiza realizacji tych założeń na gruncie polskiego szpitala.(abstrakt oryginalny)
EN
With regard for the importance of knowledge, as supply of the present enterprise, the conception of knowledge management is very interesting as well for the theoreticians, as the practicians. Taking into consideration the character of organization, like the hospital, where the most important supply is possessed human capital and its knowledge, accurate it seems the initiating in him the conception of knowledge management. The aim of present study is the performance of principles of knowledge management conception and the analysis of realization of these principles on the ground of Polish hospital. (original abstract)
Rocznik
Tom
27
Strony
106--115
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
  • Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi
Bibliografia
  • [1]Bukowitz W. R., Williams R. L.: The Knowledge Management Review, 1999, nr 3.
  • [2]Devenport T.H., Prusak L.: Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know, Harvard Business School Press, Boston 1998.
  • [3]Dobska M., Rogoziński K.: Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej, PWN, Warszawa 2008.
  • [4]Dz.U. z 2002 r. Nr 21, poz. 204, z późn. zm.
  • [5]Dz.U. z 2004 r., Nr 57, poz. 553, z późn. zm.
  • [6]Dz.U. z 2005 r. Nr 213, 1779, z późn. zm.
  • [7]Dz.U. z 2005 r., Nr 226, poz. 1943, z późn. zm.
  • [8]Gladstone B.: Zarządzanie wiedzą, Wyd. PETIT, Warszawa 2004.
  • [9]Gospodarka oparta na wiedzy, pod red. I. Hejduk i J. Korczaka, Wyd. Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2006.
  • [10]http://bazy.ngo.pl/.
  • [11]http://www.abg.com.pl/.
  • [12]http://www.mp.pl/.
  • [13]http://www.portalmed.pl/.
  • [14]http://www.swk.med.pl/.
  • [15]http://www.uems.net/.
  • [16]Jashapara A.: Zarządzanie wiedzą. Zintegrowane podejście., PWE, Warszawa 2006.
  • [17]Morawski M.: Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, "E-mentor" 2006, nr 4.
  • [18]Murray P., Myers A.: The facts about Knowledge, Information strategy - special report, listopad 1997.
  • [19]Piasny B.: Zarządzanie wiedzą w organizacjach gospodarczych, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2001, nr 10.
  • [20]Probst G., Raub S., Romhardt K.: Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • [21]Putz J.: Ustawiczne doskonalenie zawodowe lekarzy na przykładzie lekarzy rodzinnych, "Zdrowie i Zarządzanie" 2004.
  • [22]Strategie przedsiębiorstw a zarządzanie wiedzą, pod red. J. Dąbrowskiego i G. Gierszewskiej, Wyd. WSPiZ, Warszawa 2005.
  • [23]Strojny M.: Zarządzanie wiedzą - ogólny zarys koncepcji, "Przegląd Organizacji" 2000, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171539787

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.