PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 1 (51) | 93--102
Tytuł artykułu

Menedżerowie wobec problemów społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Managers Against the Problems of Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Mianem społecznej odpowiedzialności biznesu określa się odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko poprzez przejrzyste i etyczne zachowanie. Debata o odpowiedzialności społecznej początkowo skupiała się wokół problemów moralnych dotyczących menedżerów, a odpowiedzią na oczekiwania społeczne wobec nich było właśnie pojawienie się koncepcji CSR. W artykule przedstawiono postawy menedżerów wobec problemów CSR na podstawie wyników własnych badań bezpośrednich. Z kwerendy zarówno wtórnych, jak i pierwotnych źródeł informacji wynika, że lekceważenie lub ignorowanie systematycznych badań w dziedzinie CSR może prowadzić do negatywnych skutków społecznych.(abstrakt autora)
EN
The name of corporate social responsibility is defined by organizations responsibility for the impact of its decisions and actions on society and the environment, through the transparent and ethical behavior. Debate about social responsibility, initially focused on the moral problems of managers, and the answer to social expectations towards them was the appearance of CSR concept. The main target of the article is to show the attitudes of managers towards problems of corporate social responsibility, based on the results of own direct research. From queries, both secondary and primary sources of information show that disregarding or ignoring the systematic research in the field of CSR, can lead to negative social consequences.(author's abstract)
Rocznik
Numer
Strony
93--102
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Albinger, H.S., Freeman, S.J. (2000). Corporate social performance and attractiveness as an employer to different job seeking populations. Journal of Business Ethics, 28 (22).
  • Friedman, M. (1962). Capitalism and freedom. Chicago: University of Chicago Press.
  • Friedman, M. (1970). A. Friedman Doctrine - The social responsibility of business is to increase its profits. New York Magazine, September 13th.
  • Goodpaster, K.E., Matthews Jr., J.B. (1977). Czy osoba prawna może mieć świadomość? W: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Gliwice: Onepress.
  • Griffin, R.W. (1999). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Janeczek, U. (2016). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a marketing. Katowice: Wyd. UE w Katowicach.
  • Nakonieczna, J. (2004). Społeczna odpowiedzialność - nowy aspekt globalnej strategii przedsiębiorstw międzynarodowych. W: E. Haliżak, R. Kuźniar, J. Symonides (red.), Globalizacja a stosunki międzynarodowe. Bydgoszcz: Branta.
  • Nakonieczna, J. (2008). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych. Warszawa: Difin.
  • Paliwoda-Matiolańska, A. (2009). Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Warszawa: C.H. Beck.
  • Rudnicka, A. (2012). CSR - doskonalenie relacji społecznych w firmie. Warszawa: Wolters Kluwer
  • Visser, W. (2010). The evolution and revolution of corporate social responsibility. W: M. Pohl, N. Tolhurst, Responsible business: How to manage a CSR strategy successfully. Pobrane z: http://odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/csr-2-0-ewolucja-irewolucja- spolecznej-odpowiedzialnosci-biznesu/ (27.12.2017).
  • Zadros, K. (2017). Jak uciec od społecznej odpowiedzialności i pozostać społecznie odpowiedzialną firmą. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria: Organizacja i Zarządzanie, 108 (1983).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171541376

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.