PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 526 Zastosowania badań marketingowych w zarządzaniu podmiotami rynku | 88--98
Tytuł artykułu

Influencerzy i media społecznościowe - mobilne wspólnoty zainteresowań w kontekście zachowań młodych konsumentów

Warianty tytułu
Influencers and Social Media - Mobile Community Interested in The Context of Young Consumers Behavior
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest próba określenia sposobu oddziaływania wirtualnych wspólnot społecznych i ich liderów, influencerów, na młodych konsumentów. W nawiązaniu do modelu społecznego oddziaływania influencera za pośrednictwem nowych technologii przedstawiony zostanie proces identyfikacji powstający w mediach społecznościowych poprzez wspólnoty zainteresowań tworzących swoistą platformę jako podstawę kampanii marketingowych. W artykule zostanie wykorzystany nowy paradygmat oddziaływania marketingowego tworzony w Social Influence Marketing, dotyczący skuteczności wzmocnienia oferty marki poprzez społeczny zasięg influencera. W badaniach własnych metodą jakościową z zastosowaniem indywidualnych wywiadów pogłębionych dokonano analizy mobilnych wspólnot zainteresowań w kontekście zachowań młodych konsumentów(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to determine the way of interaction of virtual social communities and their leaders - influencers for young consumers. In reference to the social impact model of the influencer through new technologies, an identification process emerging in social media will be presented through communities of interest forming a specific platform as the basis for marketing campaigns. The article will use the new paradigm of the marketing impact created by Social Influence Marketing regarding the effectiveness of strengthening the brand's offer through the social reach of the influencer. In the own research, the qualitative method with the use of individual in-depth interviews analyzed the mobile communities of interest in the context of the behavior of young consumers(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Wrocławski
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • Badora B., Młodzież 2010. Plany, dążenia i aspiracje. Materialne warunki życia i dostęp do technologii informacyjnej. Znajomości języków obcych. Raport CBOS, http://www.cbos.pl/PL/wydarzenia/11_konferencja/Barbara_Badora.pdf.
  • Brown D., Fiorella S., 2013, Influence Marketing. How to Create, Manage, and Measure Brand Influencers in Social Media Marketing, Que Publishing, Indianapolis, Indiana.
  • Cialdini R., 2000, Wywieranie społecznego wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Towarzystwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Dorenda-Zaborowicz M., 2012 Marketing w social media, Nowe Media, nr 3, s. 59-79.
  • Filiciak M. i in. (red.), 2010, Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze. Raport Centrum
  • Badań nad Kulturą Popularną, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa.
  • Gladwell M., 2005, Punkt przełomowy o małych przyczynach wielkich zmian, Świat Książki, Warszawa.
  • Grębosz A., Siuda D., Szymański G., 2016, Social Media Marketing, Monografie Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  • Grzybowska-Brzezińska M., 2011, Młodzi konsumenci wobec społecznych instrumentów promocji wykorzystywanych na rynku żywności, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 54, s. 221-232.
  • Hupa A., 2011, Marki w social media - 2010 rok, [w:] Krzosek M., Hupa A. (red.), Social Media Manual 2010, http://www.marketing-news.pl/message. php?art=28775 (1.04.2011).
  • Janis I.L., 1971, Groupthink, Psychology Today, November.
  • Marciniak M., 2011, Orientacje konsumpcyjne młodzieży akademickiej. Perspektywa Baumanowska, Impuls, Kraków.
  • McCracken G., 1989, Who is the celebrity endorser? Cultural foundations of the endorsement process, Journal of Consumer Research, 16/3.
  • Miles S., 1998, Consumerism: As a Way of Life, Sage, London.
  • Olejniczuk-Merta A., 2009, Młodzi konsumenci w procesach transformacji rynkowej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Zduniak A., 2015, Wspólnoty zainteresowań w społeczeństwie konsumpcyjnym, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 415.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171541520

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.