PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 80 nr 3 Człowiek w świetle teorii i praktyki zarządzania | 43--51
Tytuł artykułu

Formuwannia żyttiewych cinnostej studentiw u SSZA

Warianty tytułu
Living Values Education for American Students
Języki publikacji
UK
Abstrakty
EN
The article deals with the formation of living values which are used as the main points of reference for a person's life and are meant to shape their behavior and activity in the social environment. The author focuses on specific characteristics of living value formation in the case of American students. The process is carried according to the principles of trust, care, safety, respect for the type of personality, motivation, cognitive development, self-realization, creativity. The author identifies four characteristic aspects of living values education that American students receive: correctness, intensity, dominance and inclusion. The analysis highlights the basic steps of the value formation process in higher educational establishments of the USA.(original abstract)
Twórcy
  • Umanśkyj derżawnyj pedahohicznyj uniwersytet imeni Pawła Tyczyny
  • Umanśkyj derżawnyj pedahohicznyj uniwersytet imeni Pawła Tyczyny
Bibliografia
  • Підлісний М.М., Шубін В.І., 2005, Цінності та буття особистості, Д.: ДДФА.
  • Товканець Г., 2016, Особливості ціннісних орієнтацій студентської молоді в США, Вісник Львівського університету, Серія педагогічна, 30, 253-261.
  • Beane M., 2014, An Adventure in American Culture & Values, www.internationalstudentguidetotheusa. com/articles/culture.htm [access: 15.03.2018].
  • Burstyn J.N. (ed.), 1996, Educating Tomorrow's Valuable Citizen, New York: State University of New York Press.
  • Hemingway Ch.A., 2005, Personal Values as a Catalyst for Corporate Social Entrepreneurship, Journal of Business Ethics, 60(3), 233-249.
  • Kahil R., 2002, The Road to Human Development - Living Values: An Eduational, www.livingvalues. net/ [access: 15.03.2018].
  • Rokeach M., 1973, The Nature of Human Values, New York: Free Press.
  • Saltmarsh J., Zlotkovsky E., 2011, Higher Education and Democracy: Essays on Service-learning and Civic Engagement, Philadelphia: Temple University Press.
  • Tillman D., 2001, Living values. Activities for Young Adults, New York: International Coordinating Office.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171541528

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.