Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Role of Marketing Research in Learning The Opinions Of Polish Service Providers on The Effects of Liberalization of The Services Market
Języki publikacji
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie roli badań marketingowych w poznawaniu opinii polskich usługodawców na temat skutków liberalizacji rynku usług. Wielokrotnie badacze podkreślali, że optymalnym rozwiązaniem dla procesu poznawczego podjętego problemu badawczego jest łączenie badań ilościowych i jakościowych. Takie podejście wykorzystano realizując projekt badawczy "Liberalizacja usług rynkowych w UE jako czynnik zwiększający innowacyjność i konkurencyjność polskich przedsiębiorstw usługowych" (2015/17/B/HS4/02750), finansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki. Badania przeprowadzono w IV kwartale 2016 roku. Otrzymane wyniki pozwoliły na pełniejsze zdefiniowanie korzyści, jak i ocenę usuwania barier administracyjno-regulacyjnych wskutek wdrażania w życie dyrektywy usługowej(abstrakt oryginalny)
The aim of this article is to present the role of marketing research in getting to know the opinions of Polish service providers on the effects of the liberalization of the services market. Researchers repeatedly stressed that the optimal solution as regards the cognitive process of the undertaken research problem is combining quantitative and qualitative studies. This approach was used to implement the research project "Liberalization of Market Services in the EU as a Factor Increasing the Innovation and Competitiveness of Polish Service Enterprises" (2015/17/B/HS4/02750) financed by the National Science Centre. The research was carried out in the fourth quarter of 2016. The obtained results have enabled the authors to examine and identify the benefits as well as to evaluate the process of removing of administrative and regulatory barriers to trade as a result of the implementation of the Services Directive(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
109--117
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Dąbrowska A., 2008, Rynek usług w Polsce - uwarunkowania i perspektywy, SGH, Warszawa.
- Dąbrowska A., 2013, Konsument na rynku usług w Polsce, IBRKiK, Warszawa.
- Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., 2010, Liberalizacja rynku usług - szanse i zagrożenia dla polskich usługodawców (etap I - teoretyczny), SGH, Warszawa (opracowanie niepublikowane).
- Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A., 2009, E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Difin, Warszawa.
- Dyrektywa 2006/123/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. dotycząca usług na rynku wewnętrznym (Dz.Urz. UE L 376 z 27.12.2006).
- Hagemajer J., Michałek J.J., Michałek T., 2008, Pogłębienie rynku wewnętrznego UE: skutki liberalizacji w sektorze usług, Warszawa.
- Kłosiński K.A., 2011, Światowy rynek usług w początkach XXI wieku, PWE, Warszawa.
- Lejour A.M., de Mooij R.A., Nahuis R., 2001, EU Enlargment: Economic Implications for Countries and Industries, Conference European Trade Study Group, Brussels, 14-16 September.
- Maison D., 2010, Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Pluta-Olearnik M., 2013, Marketing przedsiębiorstw usługowych w procesie internacjonalizacji, PWE, Warszawa.
- Rubalcaba L., 2007, The new service economy: Challenges and policy implications for Europe (Services, Economy and Innovation Series), Edward Elgar, October.
- Szymaniak A. (red.), 2008, Globalizacja usług. Outsourcing, Offshoring i Shared Services Centre, Deloitte, Warszawa.
- Wolny R., 2013, Rynek e-usług w Polsce - funkcjonowanie i kierunki rozwoju, UE w Katowicach, Katowice.
- http://www.ptbrio.pl/mwg-internal/de5fs23hu73ds/progress?id=ZCN4SI2Nr6P9-w4mrri3bkuyyoi5psMVXv_b80zHb9s.
- www.biznes.gov.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171541660