PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 9 | 89--99
Tytuł artykułu

Transformation of Social Tension Through Reality Quests

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Transformacja napięcia społecznego poprzez realistyczne questy
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Realistyczne questy stają się bardzo popularne, szczególnie wśród młodych ludzi, którzy chcą uzyskać wolność, przywództwo i niezależność. Zjawisko to należy badać z socjologicznego i psychologicznego punktu widzenia. W warunkach ciągłego stresu należy zbadać zdolność do przekształcenia go w konstruktywne, społecznie akceptowane kanały. Qusty mogą pomóc ludziom zrealizować ich pragnienie bycia wolnym i niezależnym. Kiedy ludzie uczestniczą w takich praktykach społecznych, stają się bardziej stabilni w obliczu stresu. W artykule autorzy starali się udowodnić pozytywny wpływ questów na ludzi, czyli adaptację do współczesnego stylu życia, rodzaj treningu przygotowującego do stresujących sytuacji. Rozważano questy biorąc pod uwagę ich znaczenie w życiu codziennym, wpływ na procesy socjalizacji i adaptacji na różnych poziomach: indywidualnym, grupowym i społecznym.(original abstract)
Reality quests are becoming very popular, especially among young people, who want to get freedom, leadership and independence. Hence this phenomenon should be studied from sociological and psychological point of view. Under constant stress it is necessary to examine the ability to transform it into constructive, socially approved channels. Quests can help people fulfill their desire to be free and independent. When people participate in such social practices, they socialize and become more stable when faced with stress. In the paper the authors tried to prove the positive impact of quests on people, i.e. adaptation to modern way of life, a sort of training to prepare for stressful situations. We consider the quests, taking into account their importance in everyday life, influence on the processes of socialization and adaptation at different levels: individual, group, and society.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
89--99
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Tyumen, Russia
  • University of Tyumen, Russia
  • University of Tyumen, Russia
Bibliografia
  • Alekseeva N., Ryabov E. (2015), Quest excursion as an innovative form of excursion activity, "Science Vektor of Tyumen State University: Pedagogy and Psychology", 1 (20), pp. 14-17.
  • Bartone P., Adler A., Vaitkus M. (1998), Dimensions of psychological stress in peacekeeping operation, "Military Medicine"; 163, 9, pp. 587-93.
  • Bourdieu P. (1998), Practical reason: On the theory of action, Stanford University Press, Stanford.
  • Brockmyer J., Fox C., Curtiss K., McBroom E., Burkhart K., Pidruzny J. (2009), The development of the game engagement questionnaire: A measure of engagement invideo game-playing. "Journal of Experimental Social Psychology", 45, pp. 624-634.
  • Chistyakova K. (2013), Reasons of popularity of quests as a form of leisure for Russian people, "A Person in the World of Culture", no. 2, pp. 20-22, available at: http:cyberleninka.ru/article/n/prichiny-populyarnosti-kvestov-kak-formy-dosuga-sovremennyh-rossiyan (9.12.2017).
  • Nicholson, S. (2015), Peeking behind the locked door: A survey of escape room facilities, White Paper available at http://scottnicholson.com/pubs/erfacwhite.pdf (9.12.2017).
  • Piefke M., Glienke K. (2017), The Effects of Stress on Prospective Memory: A Systematic Review, "Psychology & Neuroscience: American Psychological Association", Vol. 10, No. 3, pp. 345-362.
  • Selye H. (1975), 'Homeostasis and the Reactions to Stress: a Discussion of Walter B. Cannon's Contributions', in: C. McC. Brooks K. Koizumi and J. O. Pinkston (Eds.) "The Life and Contributions of Walter Bradford Cannon" (pp. 89-107), State University of New York Press, New York.
  • Serdyuk L. (2016), Psychological well-being as a factor of personal social security "Zeszyty Naukowe Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Zielonej Górze", 4, pp. 2018-226.
  • Treacy R. (2015), Stress and Pressure of Student life 2015, available at: http://campus.ie/surviving-college/healthy-mind/stress-and-pressure-student-life (9.12.2017).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171542098

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.