PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | z. 117 Zarządzanie współczesną organizacją | 199--212
Tytuł artykułu

The Use of Big Data Resources in Patient Experience Management

Warianty tytułu
Wykorzystanie zasobów Big Data do zarządzania pacjentami
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the paper is to present opportunities for the use o patient experience management of selected Big Data resources generated by health service stakeholders. The data collected by health service entities often meet conditions of Big Data definition. These are Big Data resources, with substantial variability and varied structure, containing much useful information. The use of analytical Big Data methods in patient experience management should have a positive impact on quality and efficiency of services provided by the health care entities. (original abstract)
Celem artykułu jest przedstawienie możliwości wykorzystania zarządzania przypadkami medycznymi pacjenta generowanymi przez interesariuszy służby zdrowia przy wykorzystaniu wybranych narzędzi Big Data. Dane gromadzone przez podmioty służby zdrowia często spełniają warunki wystarczające doi zaklasyfikowania je jako Big Data. Są to zasoby o znacznej zmienności i zróżnicowanej strukturze, zawierające wiele użytecznych informacji na temat pacjentów. Zastosowanie analitycznych metod Big Data w zarządzaniu przypadkami pacjentów powinno mieć pozytywny wpływ na jakość i efektywność usług świadczonych przez podmioty służby zdrowia. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Częstochowa University of Technology
  • Czestochowa University of Technology
Bibliografia
  • 1. AHRQ, www.ahrq.gov, 2018.
  • 2. Al-Jarrah O.Y., Yoo P.D., Muhaidat S., Karagiannidis G.K., Taha K.: Efficient machine learning for big data: a review. "Big Data Research', Vol. 2(3), 2015.
  • 3. Boczkowski A.: Zaufanie jako kategoria socjologicznej analizy systemu zdrowia. "Nowiny Lekarskie", nr 76(4), 20017.
  • 4. Boulding W., Glickman S.W., Manary M.P., Schulman K.A., Staelin R.: Relationship between patient satisfaction with inpatient care and hospital readmission within 30 days. "American Journal of Manage Care", Vol. 17(1), 2011.
  • 5. Cano I., Tenyi A., Vela E., Miralles F., Roca J.: Perspectives on Big Data applications of health information. "Current Opinion in Systems Biology", Vol. 3, 2017.
  • 6. Demystifying bigdata: A practical guide to transforming the business of Government. TechAmerica Foundation's Federal Big Data Commission, bigdatawg.nist.gov/_uploadfiles/M0068_v1_3903747095.pdf, 2012.
  • 7. Fioretti C., Mazzocco K., Riva S., et al.: Research studies on patients' illness experience using the Narrative Medicine approach: a systematic review, "BMJ Open", Vol. 6(7), 2016.
  • 8. Gandomi A., Haider M.: Beyond the hype: big data concepts, methods, and analytics. "International Journal of Information Management", Vol. 35(2), 2015.
  • 9. Garratt A.M., Sullivan M., Danielsen K.: National and Cross-national Surveys of Patient Experiences: A Structured Review, www.fhi.no/en, 2008.
  • 10. Gentile C., Spiller N., Noci G.: How to Sustain theCustomer Experience: An Overview of Experience Components that Co-create Value. "Customer European Management Journal", Vol. 25(5), 2007.
  • 11. Hurtado M.P., Angeles J., Blahut S.A., et al.: Assessment of the equivalence of the Spanish and English versions of the CAHPS (R) Hospital Survey on the quality of inpatient care. "Health Services Research", Vol. 40(6p2), 2005.
  • 12. Jelonek D.: Wirtualne społeczności w systemie opieki zdrowotnej. Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych, nr 29. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.
  • 13. Liu P., Currie S., Adamyk-Simpson J.: What are the most important dimensions of quality for addiction and mental health services from the perspective of its users? "Patient Experience Journal", Vol. 5(1), 2018.
  • 14. Lupton D.: The Commodification of Patient Opinion: the Digital Patient Experience Economy in the Age of Big Data. Sydney Health & Society Group Working Paper, No. 3. Sydney Health & Society Group, Sydney 2013.
  • 15. PatientsLikeMe.com, www.patientslikeme.com, 2018.
  • 16. Rogoziński K.: Marketing usług medycznych jako marketing usług profesjonalnych, [w:] Dobska M., Rogoziński K. (red.): Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej. PWN, Warszawa 2008.
  • 17. Schmitt B.: Experiential Marketing. "Journal of Marketing Management", Vol. 15, 1999.
  • 18. Skudal K.E., Garratt A.M., Eriksson B., et al.: The Nordic Patient Experiences Questionnaire (NORPEQ): cross-national comparison of data quality, internal consistency and validity in four Nordic countries. "BMJ Open", Vol. 2(3), 2012.
  • 19. WizerunekLekarza.pl, wizeruneklekarza.pl, 2018.
  • 20. www.walgreens.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171542144

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.