PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 28 | 69--81
Tytuł artykułu

Zmiany społeczno-ekonomiczne a kompetencje współczesnej jednostki

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Socio-Economic Changes and Personnel Competences
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule skupiono uwagę na tym, że wykorzystywanie modeli kompetencyjnych jest gwarantem dopasowania przygotowania zawodowego jednostki do wspołczesnych warunków pracy oraz zmian społeczno-ekonomicznych. Edukacja zawodowa na tych zasadach zabiezpiecza kształtowanie odpowiedniej wiedzy ekonomicznej, kompetencji personalnych, zawodowych, społecznych, cyfrowych ( e-rozwój), gotowość pracownika do efektywnego współdziałania, wszechstronnego, praktycznego przygotowania, dotyczącego analizy wyników własnej pracy, określenia czynników konkurencyjności produkcji, usług z projektowniem konkretnych rekomendacji. W stosowaniu nabytych kompetencji pracownik jest mobilny, elastyczny, z motywowany d o pracy, m a świadomość potrzeby stałego rozwoju zawodowego.(abstrakt oryginalny)
EN
The article emphasizes the fact that the use of competency models is a guarantee of adjusting the individual's professional preparation to contemporary working conditions and socio-economic changes. Vocational education on these principles protects the formation of appropriate economic knowledge, personal, professional, social, digital competences (e-development), employee's readiness for effective cooperation, comprehensive practical preparation for analyzing the results of their own work, determining the competitiveness of production, designing specific recommendations . In applying the acquired competencies, the employee is mobile, flexible, motivated to work, is aware of the need for constant professional development.(original abstract)
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku
Bibliografia
  • Bocian Andrzej F. 2004. Rozwój regionalny a procesy globalizacji, Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
  • Głąbicka Katarzyna. 2001. Wybrane elementy rynku pracy, Warszawa.
  • Filipowicz Grzegorz. 2004. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Goleman Daniel. 1999. Inteligencja emocjonalna w praktyce. Poznań: Media Rodzina.
  • Kwiatkowski Stefan M. 2006. Standardy kwalifikacji zawodowych: rynkowe i szkolne, [w:] Szkoła a rynek pracy, red. Andrzej Bogaj, Stefan M. Kwiatkowski. Warszawa.
  • Łozowiecka Walentyna. 2006. "Problemy adaptacji zawodowej na współczesnym rynku pracy", Problemy Profesjologii nr 1: 175-185.
  • Gerlach Ryszard. red. 1997. Dylematy edukacji zawodowej w końcu XX wieku, Bydgoszcz: WSP.
  • Tadeusz Oleksyn. 2006. Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • Wiatrowski Zygmund. 2007. Znane i nieznane wyznaczniki edukacji zawodowej w XXI wieku. [w:] Edukacja zawodowa w aspekcie przemian społeczno-gospodarczych: wyzwania, szanse, zagrożenia, red. Ryszard Gerlach. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
  • www.profirma.com.pl/x.php/1,194/Narzedzia-oceny-pracownikow.html.
  • www.profirma.com.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171542468

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.