Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
The article aims to familiarize the reader with activities of the Children's University Foundation undertaken while participating in the international STEAM4U project. The project aimed at strengthening the children's self-efficacy, and thus promoting equality and diversity in science. Based on the source materials, the author also wants to draw attention to the problem of insufficient equality and diversity in the world of science, which was confirmed by the results of the project. The study presents selected data derived from investigating self-efficacy in children, carried out within the scope of the project. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bańka, A. (2016). Poczucie samoskuteczności. Konstrukcja i struktura czynnikowa Skali Poczucia Samoskuteczności w Karierze Międzynarodowej. Poznań-Warszawa: Stowarzyszenie Psychologia i Architektura.
- Chmura-Rutkowska, I., Duda, M., Mazurek, M., Sołtysiak-Łuczak, A. (Eds.). (2015). Gender w podręcznikach. Projekt badawczy. Raport. Warszawa: Fundacja Feminoteka.
- Główny Urząd Statystyczny. (2007). Kobiety w Polsce. Warszawa: Zakład Wydawnictw Statystycznych.
- Główny Urząd Statystyczny. (2017). Szkoły wyższe i ich finanse w 2016 roku. Warszawa: Zakład Wydawnictw Statystycznych.
- Kupisiewicz, Cz. (2012). Dydaktyka. Podręcznik akademicki. Impuls: Kraków.
- Tylikowska, A. (2017). Szklany sufit wśród pracowników naukowych. Polityka, 1(3), 88-91. Retrieved from: https://www.polityka.pl/jamyoni/1693414,1,szklany-sufit-wsrod-pracownikow-naukowych.read
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171542588