PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 132 | 15--27
Tytuł artykułu

Rola IT Service Managera w zarządzaniu innowacjami w MSP w świetle polityki Unii Europejskiej

Warianty tytułu
The Role of IT Service Manager in Managing Innovations in Smes in the Light of European Union Policy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie innowacjami i rozwój innowacyjności MSP wywiera wpływ na uzyskanie przez te przedsiębiorstwa przewagi konkurencyjnej. Tak ważne jest dlatego wdrożenie roli IT Service Managera, co jako innowacja procesowo-organizacyjna może przyczynić się do pozyskania nowych klientów, dostarczenia nowoczesnych usług o wysokiej jakości oraz stać się szansą rozwoju MSP. W artykule przedstawiono rolę IT Service Managera uwzględniając możliwości wsparcia finansowego ze strony Unii Europejskiej oraz jego zadania w procesie zarządzania innowacjami oraz rozwoju innowacyjności MSP.(abstrakt oryginalny)
EN
Management and development of innovations have important impact in achieving the leadership of competition. Therefore, it is important to implement the role of IT Service Manager, what is an example of proces - organisational innovation. It could lead to acquire of new clients, delivery of new services in a high quality and could be chance for development of smes. This article presents the role of IT Service Manager including the opportunities of financial support from EU side and tasks, which could be led by IT Service Manager in management and development of innovations in smes.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
15--27
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej
  • Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej
autor
  • Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej
Bibliografia
  • Buhmann, A., Łuczka, T. (2017). Rola IT Service Managera w innowacyjnym zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 4 (88/2), 81-91.
  • Czerniak, J. (2013). Polityka innowacyjna w Polsce. Analiza i proponowane kierunki zmian. Warszawa: Difin.
  • Encyklopedia internetowa IT Process Maps, Definicja ITIL. Pobrano z: https://wiki.de.it-processmaps. com/index.php/Hauptseite (18.03.2018).
  • Fundusze Europejskie na innowacje, Innowacje w firmach, rodzaje innowacji. Pobrano z: https:// www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/19692/ulotka_na_innowacje_firm.pdf (4.07.2018).
  • Gouardères, F., Horl, S. Noty faktograficzne o Unii Europejskiej, Polityka innowacyjności, Serwis internetowy Parlament Europejski do Waszych usług. Pobrano z: http://www.europarl.europa. eu/ftu/pdf/pl/FTU_2.4.6.pdf (18.03.2018).
  • Governica Encyklopedia zarządzania informatyką, definicja ITIL. Pobrano z: https://www.governica. com/encyklopedia/ITIL (18.03.2018).
  • Hadenfeld, J. baden IT GmbH, itSMF Regionales Forum Südwest I Stuttgart, Die neue Rolle des IT Service Managers? Pobrano z: https://www.itsmf.de/fileadmin/dokumente/RF/Suedwest/ 20120625_Hadenfeld.pdf (31.05.2018).
  • http://www.europarl.europa.eu/ftu/pdf/pl/FTU_2.4.6.pdf (18.03.2018).
  • Kaschny, M. (2015). Innovationsmanagement im Mittelstand, Strategien, Implementierung, Praxisbeispiele. Wiesbaden: Springer Gabler.
  • Łuczka, T. (2013). Makro- i mikroekonomiczne determinanty struktury kapitału w małych i średnich przedsiębiorstwach. Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.
  • Mapa Dotacji, Rozwój produktów i usług w MŚP: wsparcie innowacyjnośći produktowej i procesowej MŚP, Pobrano z: http://mapadotacji.eu/dotacje-dla-firm/52/dotacja-15-RPO-DÅš (6.07.2018).
  • Pawlak, J., Przybysz, J. (2013). Technologie ICT w kreowaniu innowacyjności MSP. W: S. Trzcieliński (red.), Wybrane problemy zarządzania. Teraźniejszość i przyszłość (s. 145-158). Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.
  • Portal informacyjny Unii Europejskiej, Obszary działalności UE, Badania naukowe i innowacje. Pobrano z: https://europa.eu/european-union/topics/research-innovation_pl (18.03.2018).
  • Poznańska, K. (2005). Przetrwanie małych i średnich przedsiębiorstw - koncepcje i ich weryfikacja empiryczna w gospodarce polskiej. [W:] T. Łuczka (red), Małe i średnie przedsiębiorstwa, Szkice o współczesnej przedsiębiorczości. Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.
  • Schultz, K.P. (2016). Nachhaltige Innovationsfähigkeit von produzierenden KMU, Inhalte. Methoden, Fallbeispiele. München und Mering: Rainer Hampp Verlag.
  • Taylor, S., Iqbal, M., Nieves, M. (2007). ITIL® Service Strategy. Norwich, UK: TSO The Stationery Office.
  • Weresa, M.A. (2012). Systemy innowacyjne we współczesnej gospodarce światowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Zadura-Lichota P (red.) (2015). Innowacyjna przedsiębiorczość w Polsce, Odkryty i ukryty potencjał polskiej innowacyjności, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości PARP 2015. Pobrano z: http://www.parp.gov.pl/publikacje/ebook/90 (18.03.2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171542640

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.