PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 4 | 54--58
Tytuł artykułu

The role of children's universities in developing key competences and universal skills of children and teenagers

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The digital revolution has created new patterns of behavior, ways of activity and thinking. It has radically changed the labor market as well. The information society is developing, which implies the necessity of preparing the mankind to living in a specific cyberculture, defined as the whole range of human activities related to the use of modern IT tools (Lévy, 2001, pp. 107 -112). The most important task of education is to prepare young generations for rational and efficient functioning in the reality which is a synergy of the real and virtual world. The aim of the article is to show the role of children's universities in developing the skills recognized today as crucial, the possession of which will decide about the future of the whole generations. Particular attention was paid to the development of logical-mathematical intelligence and digital competence. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
54--58
Opis fizyczny
Twórcy
  • University in Sosnowiec, Poland
Bibliografia
  • Barney, D. (2008). Społeczeństwo sieci. Warszawa: Sic!
  • Castells, M. (2008). Społeczeństwo sieci. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Dryden, G., Vos, J. (2003). Rewolucja w uczeniu. Poznań: Wydawnictwo Zysk i Spółka.
  • Gardner, H. (2011). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books.
  • Gardner, H. (2002). Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Transl. A. Jankowski. Poznań: Wydawnictwo Media Rodzina.
  • Krzysztofek, K. (2001). Wstęp. [w:] Ch. Jonscher. Życie okablowane. Kim jesteśmy w epoce przekazu cyfrowego? Warszawa: Wydawnictwo MUZA S.A.
  • Lévy, P. (2001). Cyberculture. Minneapolis/London: University of Minnesota Press.
  • Morańska, D. (2016). E-competences as a condition of the development of information society [w:] M. Orłowska (Ed.). Forum Scientiae Oeconomia. Volume 4, Special Issue No. 2, 51-60.
  • Morańska, D. (2017). Szanse i dylematy cyfrowego świata [w:] M. Biedroń, J. Kędzior, B. Krawiec, A. Mitręga (Eds.). Imaginarium interakcji społecznych. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT.
  • Morbitzer, J. (2007). Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości pedagogiki. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.
  • Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (PE-CONS 3650/1/06). Bruksela: Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej. Retrieved from: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/pl/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006H0962
  • Zawojski, P. (2008). Cyberkultura jako nowy paradygmat kultury medialnej. Rozważania teoretyczne, 21-30 [w:] E. Wilk, I. Kolasińska-Pasterczyk (Eds.) Nowa audiowizualność - nowy paradygmat kultury? Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171542972

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.