PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | 32 | 7--17
Tytuł artykułu

Kreowanie wizerunku pracodawcy jako istotne narzędzie wpływające na kwestie zatrudnienia w organizacji

Autorzy
Warianty tytułu
Employer Branding as an Important Tool Affecting Employment in a Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
We współczesnym świecie zarówno ze strony pracodawców, jak i firm zajmujących się pozyskiwaniem określonej kadry dla swoich zleceniodawców, coraz częściej pojawiają się głosy mówiące o problemach ze znalezieniem odpowiedniego pracownika. Kwestia ta dotyczy nie tylko pracowników o wysokich kwalifikacjach i nietypowych, rzadkich umiejętnościach, ale również tych osób, które specyficznych umiejętności nie muszą mieć, gdyż ich zadaniem byłoby wykonywanie prostych, rekursywnych czynności. Szczególnie trudne, z punktu widzenia pracodawcy, jest znalezienie nowego pracownika na rynku, gdzie mamy do czynienia z niskim poziomem bezrobocia, a pracownicy mają coraz większą możliwość dyktowania warunków. W tej sytuacji organizacje różnego rodzaju coraz częściej muszą dbać o kreowanie pozytywnego wizerunku swojego przedsiębiorstwa w oczach obecnych, jak i przyszłych, potencjalnych pracowników. Obszar, gdzie można stosować działania zmierzające do budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy jest bardzo rozległy. Do takich działań można zaliczyć np. sposób rekrutowania nowych pracowników, politykę kadrową wobec już zatrudnionych, kwestie związane z derekrutacją czy szeroko rozumianą społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw, czyli CSR. Niniejszy artykuł ma charakter teoretyczny, a jego celem jest usystematyzowanie aktualnych zagadnień związanych z kreowaniem pozytywnego wizerunku pracodawcy.(abstrakt oryginalny)
EN
The present article depicts the influence of employer branding on employment in a company as well as processes where employer branding (EB) is very often applied. First, employer branding is explained. A short history of EB and its influence on organization is presented. Then the field where EB can be applied is described. Four essential processes in which EB is the most frequently implemented (communication process, recruitment process, implementation and development process, downsizing process) are characterized. Furthermore, the relationship between this type of management and CSR is described. Finally, in a brief summary it is shown that EB has a huge influence on the functioning of a company and issues related to employment.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
32
Strony
7--17
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Bednarska-Olejniczak, D. (2013). Wybrane problemy kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa jako pracodawcy. [W:] A. Nedyalkova, A. Kaczmarek (red.), Ekonomiczno-zarządcze problemy w gospodarce, t. 3., Studia i Prace Wydziału Ekonomicznego nr 3. Gorzów Wielkopolski: Wydawnictwo Naukowe PWSZ w Gorzowie Wielkopolskim.
  • Bombiak, E. (2015). Outplacement jako narzędzie budowania reputacji przedsiębiorstwa. Administracja i Zarządzanie, 105. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 9-22.
  • Charucka, O. (2015). Znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe Uczelni Vistula, 44, 37-54.
  • Davenport, J., Barrow, S. (2009). Employee Communication During Mergers and Acquisitions. Farnham: Gower Publishing Limited.
  • Kampioni-Zawadka, M. (2015). Zarządzanie talentami a budowanie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy w przedsiębiorstwie. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, 3, 49-62.
  • Kozłowski, M. (2016). Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Pauli, U. (2015). Rozwój pracowników. [W:] A. Pocztowski (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Pituła, B., Kaczmarek, E., Maruszczyk, H. (2008). Outplacement jako przejaw społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Gliwice: Europejski Fundusz Społeczny.
  • Pocztowski, A. (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie, procesy, metody. Warszawa: PWE.
  • Sapeta, T. (2015). Zatrudnianie pracowników w przedsiębiorstwach międzynarodowych. [W:] A. Pocztowski (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Wojtaszczyk, K. (2015). Zewnętrzny employer branding i rekrutacja relacyjna jako przykłady wykorzystania marketingu w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Organizacja i Kierowanie, 4, 181-190.
  • Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Zaręba, P. (2014). CSR na firmowym gruncie. Personel i Zarządzanie, 4, 33-35.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171543108

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.