Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
The Forms of Acquirement of Didactic Materials by Students of the Finance and Accounting Speciality
Języki publikacji
Abstrakty
Korzystanie z materiałów dydaktycznych jest jednym z podstawowych czynników warunkujących samodzielną pracę studentów w zdobywaniu i poszerzaniu wiedzy. Sposoby ich pozyskiwania mogą być różne, przy czym ich wybór wpływa na jakość i efekty procesu uczenia się. Celem artykułu było zbadanie i wskazanie najpopularniejszych form pozyskiwania materiałów dydaktycznych przez studentów. Do jego realizacji zastosowano metodę badań ankietowych, którymi objęto 101 studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia z kierunku finanse i rachunkowość z Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Wyniki wyboru przez ankietowanych określonych form pozyskiwania materiałów dydaktycznych wskazują, iż studenci studiów I stopnia fotografują lub kserują materiały udostępniane przez wykładowców lub kolegów, co oznacza, iż ograniczają się do wiedzy przekazywanej na zajęciach. Do poszerzania swojej wiedzy dążą natomiast studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych II stopnia, o czym świadczą dominacja wypożyczeń bibliotecznych, korzystanie z czytelni i zakupy książek.(abstrakt oryginalny)
The use of didactic materials is one of the fundamental factors determining independent work of students to acquire and extend their knowledge. The methods of acquirement of these materials may vary, and the choice of each method affects quality and efficiency of the learning process. The purpose of the paper was to examine and indicate the most popular forms of acquirement of didactic materials by students. In order to achieve this aim, a survey was conducted, in which 101 full-time and part-time students of Bachelor and Master levels of the Finance and Banking speciality in the Faculty of Economics and Management at the University of Szczecin took part. The results of the survey indicate that students of the Bachelor level make photocopies or take photographs of materials provided by the lecturers or their classmates, which means that they limit their sources to the knowledge shared in class. On the other hand, the full-time and part-time students of the Master level strive to extend their knowledge, which is denoted by the domination of borrowing books from libraries, using reading rooms and buying books.
Rocznik
Numer
Strony
33--40
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Jankowska D., Leśnikowska-Matusiak I. 2011. Współczesne metody uczenia się ludzi dorosłych i ich wykorzystanie w edukacji bezpieczeństwa ruchu drogowego. Logistyka 3, 971.
- Janowicz M. 2017. Wybrane aspekty uczenia się. Wyniki badań. Folia Pomer. Univ.Technol. Stetin., Oeconomica 335(87)2, 82-83.
- Michalski R.S. 1993. Inferential theory of learning as a conceptual basis for multistrategy learning, in: Multistrategy learning. Red. R.S. Michalski. Norwell, Springer, 5-6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171544102