PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 11, cz. 2 Dylematy współczesnego przedsiębiorstwa | 339--354
Tytuł artykułu

Marka jako kluczowy instrument oddziaływania na zachowania zakupowe konsumentów w branży odzieżowej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Brand as a Key Instrument of Impacting Buying Behaviour of Clothing Industry Customers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badania zachowań konsumenckich sprowadzają się co do zasady do analizy procesu decyzyjnego i warunkujących go czynników, które skłaniają konsumenta do zakupu i konsumpcji produktu lub odrzucenia takiej decyzji [Ratnakumari, Kumar 2017, ss. 1-6]. Jednym z kluczowych obszarów badań dotyczących marek i zakupów konsumenckich w ostatnich kilku latach stała się motywacja klientów do zakupu markowych produktów i przyjemność odczuwana z ich konsumpcji [Wagner, Rudolph 2010, ss. 415-429]. Marka wydaje się jednym z najważniejszych elementów strategii marketingowej produktu, który ma znaczący wpływ na zachowania konsumentów. Niemniej jednak nie jedynym. Konsumenci z coraz większą uwagą i świadomością podejmują decyzje dotyczące zakupów, a dokonywany przez nich wybór staje się systematycznym procesem oceny zapewnianych im w rynkowej ofercie wartości i korzyści. (fragment tekstu)
EN
Nowadays, in the era of unprecedented consumerism, intensifying competition and dynamic globalization, in economic practice there can be observed a clear escalation of the phenomenon of general involvement in the creation and improvement of brands. The brand, having a significant impact on consumer behaviour, has become one of the most important instruments in the marketing strategy of the product. It is a strong brand in the company's market offer that is increasingly seen as a key factor of its success. In this article, in order to verify the validity of this assumption the author attempts to assess the impact of the brand on buying decisions of the LPP S.A. Company's customers compared to other market impact instruments. Based on the results of her own surveys, she proves that the LPP S.A. Company's product brands effectively influence buying decisions of its potential customers. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Altkorn J. (1999), Strategia marki, PWE, Warszawa.
  • Arce-Urriza M., Cebollada J., Tarira M. (2017), The effect of price promotions on consumer shopping behavior across online and offline channels: Differences between frequent and non-frequent shoppers, "Information Systems and e-Business Management", vol. 15, no. 1, pp. 69-87.
  • Bashar A., Ahmad I., Wasiq M. (2013), A study of influence of demographic factors on consumer impulse buying behavior, "Journal of Management Research", vol. 13, no. 3, pp. 145-154.
  • Booms B., Bitner M.J. (1981), Marketing strategies and organizational structures for service firms [w:] J. H. Donnelly, W. R. George (red.), Marketing of services, American Marketing Association, Chicago.
  • Chackborty U. (2017), The impact of brand personality on consumer buying behavior, "International Journal of Research in Commerce & Management", vol. 8, no. 11, pp. 83-87.
  • Czubała A. (2012), Podstawy marketingu, Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • De Charnatony L. (2003), Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Drabik I., Limański A. (2008), Zarzadzanie marką na rynku międzynarodowym [w:] J. Kall, B. Sojkin (red.), Zarządzanie produktem - teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Glabiszewski W. (2013), Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa usługowego na rzecz budowania relacji w transferze technologii, "Polityki Europejskie, Finanse i Marketing", nr 9(58), ss. 161-173.
  • Glabiszewski W. (2016a), Potencjał absorpcyjny przedsiębiorstw finansowych w Polsce w procesie transferu innowacyjnych technologii, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
  • Glabiszewski W. (2016b), Proekologiczny wizerunek przedsiębiorstwa jako czynnik jego konkurencyjności, "Management Forum", vol. 4, no. 1, pp. 17-24.
  • Górska-Warsewicz H. (2006), Postrzeganie jakości produktów w kontekście postrzegania jakości marki, "Przemysł Spożywczy", nr 2, ss. 10-12.
  • Hill N., Alexander J. (2003), Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Jindal P., Zhu T., Chintagunta P. K. i in. (2018), Point-of-sale marketing mix and brand performance: The moderating role of retail format and brand type, Kilts Center for Marketing at Chicago Booth - Nielsen Dataset Paper Series 2-008, February, pp. 1-51.
  • Katrodia A., Naude M. J., Soni S. (2018), Determinants of shopping and buying, "Research", vol. 13, no. 1, ss. 219-241.
  • Keller K.L. (2003), Brand synthesis: The multidimensionality of brand knowledge, "Journal of Consumer Research", no. 29, pp. 595-600.
  • Kotler P. (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Wydawnictwo Gebethner i S-ka, Warszawa.
  • Kotler P., Armstrong G. (2012), Marketing. Wprowadzenie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Kowalski J. (2008), Zmiana postrzegania produktu w wyniku stosowania elementów wsparcia marki, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Liczmańska K. (2009), Architektura marki znaczącym elementem w procesie budowania marek produktowych, Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Bydgoszcz.
  • Liczmańska K. (2013), Znaczenie marki jako instrumentu oddziaływania rynkowego w sektorze MŚP, "Zeszyty Naukowe", Nr. 752, Ekonomiczne Systemy Usług, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Polański P. (2008), Budowa i pomiar kapitału marki, Niezależna Gupa Kosultingowa, Warszawa.
  • Prymon M. (2008), Marka w dynamicznej koncepcji produktu [w:] J. Kall, B. Sojkin (red.), Zarządzanie produktem - teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Ratnakumari K.A., Kumar B.P. (2017), Determinants of buying behaviour in shopping malls: A study of malls in Cochin city, "International Journal of Humanities and Social Science Invention", vol. 6, no. 11, ss. 01-06.
  • Rekha A., Vinay J. (2018), A study of factors affecting customer shopping behavior, "The IUP Journal of Marketing Management", vol. 17, no. 1, ss. 38-52.
  • Skrzypek E., Pinzaru F. (2017), Marka jako ważny element marketingu, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, Administracja i Zarządzanie", nr 114, ss. 197-210.
  • Srivastava M., Kaul D. (2014), Social interaction, convenience and customer satisfaction: The mediating effect of customer experience, "Journal of Retailing and Consumer Services", vol. 21, no. 6, ss. 1028-1037.
  • Srivastava S. (2013), Factors Affecting Buying Behaviour of Consumers in Unauthorized Colonies for FMCG Products, "Global Journal of Management and Business Studies", vol. 3, no. 7, ss. 785-792.
  • Wagner T., Rudolph T. (2010), Towards a hierarchical theory of shopping motivation, "Journal of Retailing and Consumer Services", no. 17, ss. 415-429.
  • Waniowski P. (2010), Marketing. Teoria i praktyka, Wydawnictwo PLACET, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171544761

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.