PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 535 Marketing turystyczny | 143--151
Tytuł artykułu

Promocja wydarzeń przez miasta w serwisie społecznościowym - próba uogólnienia na przykładzie miast poprzemysłowych województwa śląskiego i serwisu Facebook

Warianty tytułu
Events Promotion by Cities in Social Media Service - an Attempt to Generalization Based on Example of Postindustrial Cities of Silesia Region and Facebook
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest próba wskazania uogólnień empirycznych dla promocji wydarzeń w serwisie społecznościowym Facebook na przykładzie wybranych miast poprzemysłowych województwa śląskiego oraz odpowiedź na pytanie o spójność działań prowadzonych w tym serwisie społecznościowym z zapisami dokumentów strategicznych i ogółem działań miast. W artykule zwrócono uwagę na rolę mediów społecznościowych w promocji wydarzeń, jak również właściwy sposób prowadzenia tych działań dla osiągnięcia celów z zakresu marketingu terytorialnego. Przedstawiono czynniki wykorzystane przy porównaniu miast, a następnie zwracając uwagę na różnice pomiędzy miastami, zaproponowano 3 podejścia do promocji wydarzeń w mediach społecznościowych.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to identify different ways of events promotion by selected postindustrial cities in social networking service - Facebook. The author also tres to answer the question about cohesion between actions carried on by the cities in the mentioned service and its strategic documents. In the paper the role of social media in events promotion is presented. The author points out the right way of promoting events to achieve aims of place marketing. The factors which are the basis of cities comparison and differences between cites are presented. Finally, 3 ways of events promotion in social media are proposed.(original abstract)
Rocznik
Strony
143--151
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Alalwan A.A., Rana N.P., Dwivedi Y.K., Algharabat R., 2017, Social media in marketing: A review and analysis of the existing literature, Telematics and Informatics, vol. 34, s. 1177-1190.
  • Biełuszko K., 2015, Media elektroniczne jako narzędzie promocji turystycznej miasta, [w:] Rapacz A. (red.), Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo, samorząd, współpraca, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, s. 259-268.
  • Brzeziński S., Jasiński M., 2014, Media społecznościowe w marketingu terytorialnym polskich miast, Marketing i Rynek, 3, s. 9-17.
  • Business Insider Polska, 2017, Facebook nie ma sobie równych w Polsce. Tak wypadamy na tle reszty świata, https://businessinsider.com.pl/media/internet/najpopularniejsze-serwisy-spolecznosciowew- polsce-i-na-swiecie/m9gksls ( 23.02.2018).
  • Gębarowski M., 2011, Determinanty skutecznego wykorzystywania serwisów społecznościowych w działaniach promocyjnych polskich miast, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 663, s. 449-460.
  • INFOR, 2016, Miasta w mediach społecznościowych, http://samorzad.infor.pl/sektor/rozwoj_i_promocja/ marketing/745263,Miasta-w-mediach-spolecznosciowych.html ( 23.02.2018).
  • Kaplan A.M., Haenlein M., 2010, Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Bussines Horizons, vol. 53, s. 59-68.
  • Koszembar-Wiklik A., 2013, Media społecznościowe w strategii public relations miast, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 10 (59) , s. 361-370.
  • Mariani M., Di Felice M., Mura M., 2016, Facebook as a destination marketing tool: Evidence from Italian regional Destination Management Organizations, Tourism Management, vol. 54, s. 321-343.
  • Obar J.A., Wildman S., 2015, Social media definition and the governance challenge: An introduction to the special issue, Telecommunications Policy, vol. 39, s. 745-750.
  • Piotrowski P., 2012, Metody oceny skuteczności wydarzeń w kształtowaniu wizerunku miejsca, [w:] Żabińska T. (red.), Turystyka miejska. Prawidłowości i determinanty rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice, s. 107-116,
  • Stopczyńska K., 2014, Rola social media w kreowaniu wizerunku miasta na przykładzie miasta Łodzi, Handel Wewnętrzny, nr 5, s. 282-293.
  • Szromnik A., 2010, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna, Kraków.
  • Tkocz M., 2015, Tradycyjny okręg przemysłowy z perspektywy 25-lecia funkcjonowania w gospodarce rynkowej w Polsce. Przykład Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 29 (04).
  • Zakias V., 2014, Planning and leveraging event portfolios: Towards a holistic theory, Journal of Hospitality Marketing & Management, no. 23, s. 327-356.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171544807

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.