PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 535 Marketing turystyczny | 186--194
Tytuł artykułu

Wpływ zakresu usług dodatkowych, świadczonych przez hotele butikowe, na ich ocenę przez gości

Warianty tytułu
Effect of the Scope of Additional Services Provided by Boutique Hotels on their Assessment by Guests
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem badania była analiza wpływu usług dodatkowych, świadczonych przez hotele butikowe, na ich ocenę przez gości. Zakres pracy stanowi charakterystyka hoteli butikowych, przybliżenie usług oferowanych przez te hotele, a także charakterystyka czynników decydujących o ocenie hotelu. W części badawczej przeprowadzona została analiza usług świadczonych przez wybrane hotele butikowe w miastach, poza miastami i w miejscowościach o charakterze wypoczynkowym. Analizie poddano zakres usług dodatkowych: uzupełniających, fakultatywnych i towarzyszących. Stwierdzono, że zakres usług dodatkowych nie wpływa znacząco na ocenę hotelu; jest ona związana w znacznie większym stopniu z rdzeniem usługi. Szerszy zakres usług dodatkowych jest świadczony przez hotele poza miastami, co wynika z ich charakteru. Szerokość oferty hotelu ma przede wszystkim wymiar marketingowy i pomaga uzyskać przewagę konkurencyjną.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study was to analyze the impact of services provided by boutique hotels on their assessment by guests. The scope of the work is the characteristics of boutique hotels, the approximation of services offered by these hotels, as well as the characteristics of factors determining the hotel's rating. In the research part, an analysis of services provided by selected boutique hotels in cities, outside cities and in holiday resorts was made. The scope of additional services: supplementary, facultative and accompanying services was analyzed.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
186--194
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Anhar L., 2001, The Definition of Boutique Hotels, https://www.hospitalitynet.org/news/4010409.html? query=lucienne+anhar+boutique+hotel (15.10.2017).
  • Booking.com, http://www.booking.com (2.12.2017).
  • Chen I.S., Zolfani S.H., Rezaeiniya N., Aghdaie M.H., 2012, The evaluation of five-star hotel: A case in Iran, International Journal of Business and Society, no. 13( 3), s. 375-390.
  • Chu Y., 2014, A review of studies on luxury hotels over the past two decades, Iowa State University- -Digital Repository: Graduate Theses and Dissertations, 1-2.
  • Gaworecki W.W., 2003, Turystyka, PWE, Warszawa.
  • Główny Urząd Statystyczny, Baza noclegowa według stanu w dniu 31 lipca 2016 r. i jej wykorzystanie w 1 półroczu 2016 roku, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/ turystyka/baza-noclegowa-wedlug-stanu-w-dniu-31-lipca-2016-r-i-jej-wykorzystanie-w-ipolroczu- 2016,4,13.html (20.12.2018).
  • Gołąb-Andrzejak E., 2014, Wpływ jakości usług hotelarskich na satysfakcję i kształtowanie lojalności gości hotelowych, Marketing i Rynek, nr 8, s. 1060-1067.
  • Jabłońska J., Kopczyk D., 2015, Preferencje użytkowników hoteli w zakresie produktu i usług, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, t. 27, nr 2-3, s. 123-132.
  • Jones L.D., Day J., Quadri-Felitti D., 2013, Emerging definitions of boutique and lifestyle hotels: A Delphi Study, Journal of Travel & Tourism Marketing, vol. 30, iss. 7, s. 715-731.
  • Miller L., 2011, Boutique Hotel: Telling a Story of Place Through Design, Virginia Commonwealth University, https://scholarscompass.vcu.edu/etd/2411 (11.02.2018).
  • Montevago J., 2016, Six Luxury Hotel Trends 2016, http://www.travelmarketreport.com/articles/Six- -Luxury-Hotel-Trends (28.11.2017).
  • Szafrański A., 2008, Hotele z szykiem i stylem, Hotelarz, nr 7, s. 12-14.
  • Świątkowska M., 2007, Rodzaje i formy usług hotelarsko-turystycznych, [w:] Świątkowska M., Sawicka B., Mikuta B. (red.), Usługi hotelarsko-turystyczne, Wydawnictwo Format-AB, Warszawa, s. 51-54.
  • Świątkowska M., 2012, Usługi hotelarskie, [w:] Sawicka B. (red.), Organizacja pracy w hotelarstwie, Wydawnictwo Format-AB, Warszawa, s. 108- 109.
  • Wu C.H.-J., Liao H.-C., Hung K.-P., Ho Y.-H., 2012, Service guarantees in the hotel industry: Their effects on consumer risk and service quality perceptions, International Journal of Hospitality Management, no. 31, s.757-763.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171544827

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.