PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 5, cz. 2 Zarządzanie bezpieczeństwem - aktualne wyzwania | 23--36
Tytuł artykułu

Mikro i mały e-biznes w kontekście wybranych elementów zarządzania strategicznego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Micro and Small e-Business in the Context of Elected Elements of Strategic Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The study presents an analysis of preparation and application level of business development plans and operating strategies in "micro and small e-businesses" and trends related to the development of micro and small companies creating the e-business environment. The study includes a contemporary understanding of e-business and its place in the structure of information society collections. The basic elements of e-business strategic potential were analyzed. The results of the research answered to the questions about the degree of application and use of selected strategic remediation activities. In the context of the subject literature analysis and empirical studies, trends in the development of e-business in Poland have been characterized. It can be a determinant in the strategic activities of micro and small companies from the e-business environment.(original abstract)
Twórcy
  • University of Lodz, Poland
Bibliografia
  • Agencja Interaktywna Heuristic, e-Biznes, definicja biznesu elektronicznego [online], thttp://www.heuristic.pl/blog/e-biznes/e-Biznes-definicja-biznesu-elektronicznego; 315.html, dostęp: 15. 03. 2018.
  • Bratnicki M. (2000), Kompetencje przedsiębiorstw. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, ss. 23-29.
  • Glinkowska B. (2011), Tendencje rozwojowe e-biznesu, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług", nr 68, t. 2, ss. 30-38.
  • Hamel G., Prahalad C.K. (1999), Przewaga konkurencyjna jutra, "Business Press", Warszawa, ss.165-167.
  • Hartman A., Sifonis J., Kador J. (2001), E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej, Liber, Warszawa, s.18.
  • Jeżak J. (1990), Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, ss. 141-142.
  • Norris M., West S. (2001), E-biznes, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, s. 16.
  • Obłój K. (2007), Strategia organizacji, PWE, Warszawa, ss. 325-337.
  • Olędzki J. (2001), Komunikowanie w świecie. Narzędzia, teorie, unormowania. Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa, ss. 7-14.
  • Penc J. (2005), Role i umiejętności menedżerskie: sekrety sukcesu i kariery, Difin, Warszawa, s. 287.
  • Pilch- Kowalczyk G. (2001), Internetowe systemy zarządzania, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Gliwice, s. 7.
  • Puchalski S. (2013), Strategie rozwoju małej firmy w Polsce na przykładzie e-biznesu, Praca dyplomowa, Wydział Zarządzanie UŁ, Łódź, ss. 44-45, 51.
  • Sosnowska A., Łobejko S., Kłopotek A. (2000), Zarządzanie firmą innowacyjną, Difin, Warszawa, ss. 10-11.
  • Tiwana A. (2003), Przewodnik po zarządzaniu wiedzą. E-biznes i zastosowania CRM, Wydawnictwo Placet, Warszawa, s. 23.
  • Wawrzyniak B. (1999), Odnawianie przedsiębiorstwa: na spotkanie XXI wieku, Poltext, Warszawa, s. 9.
  • Wieczorek T. (red.) (2003), Sieci komputerowe i technologie internetowe, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, t. 1, s. 17.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171545051

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.