PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 2 (52) | 115--127
Tytuł artykułu

Wizerunek miasta w ocenie mieszkańców i jego determinanty

Autorzy
Warianty tytułu
The Image of the City in the Eyes of Inhabitants and its Determinants
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wizerunek miasta ma charakter subiektywny. Kształtowany jest przez jednostkę, w zależności od jej własnych cech demograficzno-społecznych. Badacze w literaturze przedmiotu podają, że wiek i wykształcenie są głównymi determinantami obrazu miejsca. Celem artykułu jest przedstawienie opinii mieszkańców Nowego Sącza odnośnie do wizerunku miasta. Realizacji celu posłużyło osiągnięcie następujących celów cząstkowych: zidentyfikowanie kategorii wizerunku miasta oraz jego determinant; ustalenie oceny Nowego Sącza z perspektywy jego mieszkańców; rozpoznanie wpływu cech demograficzno-społecznych respondentów na ocenę wizerunku miasta oraz hierarchii ich ważność. Dopełnieniem treści jest zaprezentowanie wizerunku Nowego Sącza na tle wizerunku Krakowa - dwóch różnych miast, miast o różnym charakterze dowodząc, że czynnikiem kształtującym wizerunek miasta jest również sama jednostka terytorialna. Bazę empiryczną prowadzonych analiz stanowią wyniki badań bezpośrednich przeprowadzonych wśród mieszkańców Nowego Sącza i Krakowa w 2017 roku.(abstrakt autora)
EN
The image of the city is of a subjective nature. It is shaped by an individual and depends on their socio-demographic characteristics. Subject literature says that age and education are the main determinants of the city's image. The objective of the paper is to present the opinion of the residents of Nowy Sącz about the image of the city. In order to achieve the main objective, the following sub-objectives has been achieved: identification of the category of the image of the city and its determinants; establishing the rating of Nowy Sącz from the perspective of its residents; recognition of the impact of socio-demographic characteristics of the respondents on the evaluation of the city's image (with the use of non-parametric tests) and their order of priority (with Spearman's correlation coefficient). Additionally, the image of Nowy Sącz was presented in comparison to the image of Krakow - two different cities of different character, in order to prove that one of the determinants shaping the image of the city is also the territorial unit itself. The empirical basis of conducted analyses were the findings of direct study carried out amongst the residents of Nowy Sącz and Krakow in 2017.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
115--127
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Altkorn, J. (2002). Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
  • Avraham, E. (2004). Media strategies for improving an unfavorable city image. Cities, 21 (6), 471-479.
  • Baloglu, S., McCleary, K. (1999). A model of Destination Image Formation. Annals of Tourism Research, 26 (4), 868-897.
  • Boryczka, E.M., Zasina, J. (2016). Dziedzictwo kulturowe i tożsamość miasta. W: A. Nowakowska, Z. Przygodzki, A. Rzeńca (red.), EkoMiasto
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171545596

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.