PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 5, cz. 2 Agile Commerce - zarządzanie wobec wyzwań technologii | 207--221
Tytuł artykułu

Stosowanie zasad Usability w internetowych serwisach kurierskich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Application of the Usability Rules in Online Courier Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The development of the Internet influences more and more areas of human life. The majority of real-life, business activities have their equivalents in online services. At the same time, Internet users have more and more requirements towards these online services - not only in terms of web design and security, but also considering their features and usability. In fact, usability plays the major role on this matter. The users wish to find - in a fast and simple way - the products they need or to order a wanted service. In order to make it easier, the intuitive and user-friendly websites are necessary. A more intelligible and attractive website increases the interest in the proposed offer and encourages users to stay on it longer. This in turn enhances the likelihood to make a transaction and to come back later. On the other hand, an inconvenient and unhandy website discourages the potential clients both from purchasing or ordering the service, and from the company as well. The usability assessment of a web application is a quite subjective matter. For some people the provided features can appear easy to use, but for many others it can still cause difficulties. All in all, there exists no method allowing - at least in an approximated way - to determine a measurable level of usability. To sum up, the vast majority of methods are based on users' and experts' opinions. The main objective of the paper is to analyse the courier website and specify the requirements connected with usability.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Bonek T., Smaga M. (2012), Biznes w Internecie. Praktyczny poradnik o marketingu, sprzedaży, public relations on-line i promocji w mediach społecznościowych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Frankowski P. (2010), Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja, Helion, Warszawa.
  • ISO 9241-210:2010 (2010), Ergonomics of Human-System Interaction - Part210:Human- Centred Design for Interactive Systems, [online] http://www.iso.org./iso/catalogue_detail. htm?csnumber=52075, dostęp: 16.10.2018
  • Karwatka T. (2009), Usability w e-biznesie. Co kieruje twoim klientem?, Helion, Warszawa.
  • Kawa A. (2015), Branża pośredników KEP - wielkość, usługi i ich ceny, "Logistyka", nr 2.
  • Krug S. (2006), Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, Gliwice.
  • Marczuk A. (2015), Rynek i logistyka usług kurierskich w Polsce, "Logistyka", nr 3.
  • Nielsen J., Loranger H. (2007), Optymalizacja funkcjonalności serwisów internetowych, Helion, Gliwice.
  • Pliszka M. (2008), Rynek usług kurierskich w Polsce, "Słupskie Prace Geograficzne", nr 5.
  • Reiss E. (2012), Usable Usability: Simple Steps for Making Stuff Better, John Wiley & Sons, New York.
  • Stanisz M. (2016), Projekt aplikacji internetowej dla firmy w branży kurierskiej, praca inżynierska, Łódź.
  • Urząd Komunikacji Elektronicznej (2017), Raport Prezesa UKE o stanie rynku usług pocztowych w Polsce w 2016 roku, UKE, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe, Dz. U. z 2012 r. poz. 1529.
  • http://www.kurierem.pl/firmy-kurierskie, dostęp: 19.01.2018.
  • https://goo.gl/GjHMQV, dostęp: 26.01.2018.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171545693

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.