PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 1, cz. 2 | 105--117
Tytuł artykułu

Internet Reporting Index of Companies Listed in the Alternative Trading System New Connect Organized by the Warsaw Stock Exchange

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Indeks Raportowania Internetowego spółek notowanych w alternatywnym systemie obrotu New Connect organizowanym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The internet is a major means of communication in business nowadays, in all its aspects, including communication between investors and issuers. This research paper examines the extent of information disclosed by companies listed on the New Connect trading platform. This market is focused on small, dynamic companies, predominantly from new technology industries, that are trying to gain attention of investors who accept higher risk associated with supporting companies with capital in their early stages and who will reap benefits in the future, when a company moves into a major market or is sold to a strategic investor. The primary aim of the article is to create a comprehensive Internet Reporting Index (IRI) applicable to smaller companies listed in the alternative trading system in Poland. The IRI index proposed in this paper was inspired by the New Connect Issuers Code of Good Practices, which contains 22 suggested items that should be disclosed on corporate websites so that a company is considered to represent good corporate governance. The secondary aim of the article is to verify six hypotheses about IRI of 106 companies being constituents of the NCI Index. The results stemming from Pearson's correlation and non-parametric tests suggest that only association with the medical sector is correlated with the Internet Reporting Index. (original abstract)
Internet stanowi główny środek komunikacji w dzisiejszym biznesie, we wszelkich jego aspektach, w tym również pomiędzy inwestorami i emitentami. W artykule zbadano zakres informacji ujawnianych przez spółki notowane na New Connect na ich stronach internetowych. Rynek New Connect adresowany jest głównie do spółek sektora nowych technologii, które zamierzają przyciągnąć inwestorów akceptujących zwiększony, w porównaniu z głównym rynkiem, poziom ryzyka w zamian za korzyści, które mogą uzyskać w przyszłości w postaci większych stóp zwrotu z inwestycji. Celem artykułu jest stworzenie wszechstronnego Indeksu Raportowania Internetowego (IRI), dostosowanego do spółek notowanych na regulowanym alternatywnym systemie obrotu New Connect. Indeks ten stworzono w oparciu o Kodeks Dobrych Praktyk spółek notowanych na New Connect, które w sekcji 3. wymieniają 22 rodzaje informacji, które powinny się znaleźć na stronie internetowej emitenta. W artykule zamieszczono wyniki weryfikacji sześciu hipotez. Wyniki testów korelacji Pearsona oraz testów nieparametrycznych wskazują, że jedynie fakt przynależności do sektora medycznego jest słabo skorelowany z wielkością wskaźnika IRI. Pozostałe badane czynniki nie wykazują statystycznej korelacji z wielkością zaproponowanego wskaźnika IRI. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
105--117
Opis fizyczny
Twórcy
  • Kozminsky University
Bibliografia
  • Alali, F. & Romero, S. (2012). The use of the Internet for corporate reporting in the Mercosur (Southern common market): The Argentina case. Advances in Accounting, 28(1), 157-167.
  • Appiah, K.O., Amankwah, M.A., Adu Asamoah, L., & Adu Asamoah, L. (2016). Online corporate social responsibility communication: An emerging country's perspective. Journal of Communication Management, 20(4), 396-411.
  • Arrow, K. (1971). The theory of risk aversion. Essays in the theory of risk-bearing. Chicago: Markham.
  • Biswas, P.K. & Bala, S.K. (2015). General investors' views of information sources in Bangladesh. International Journal of Disclosure and Governance, 12(4), 284-299.
  • Czajor, P. & Michalak, J. (2011). Voluntary disclosure of financial information on the Internet. Shareholders information needs and practice of largest companies in Poland. EEA Congress, Rome.
  • Diamond, D. W. & Verrecchia, R. E. (1991). Disclosure, liquidity, and the cost of capital. The Journal of Finance, 46(4), 1325-1359.
  • Dunne, T., Helliar, C., Lymer, A., & Mousa, R. (2013). Stakeholder engagement in internet financial reporting: The diffusion of XBRL in the UK. The British Accounting Review, 45(3), 167-182.
  • Dyczkowska, J. (2014). Assessment of the quality of Internet financial disclosures using a scoring system. A case of Polish stock issuers. Journal of Accounting and Management Information Systems, 13(1), 50-81.
  • Ghasempour, A. & MdYusof M.A. (2014). The effect of fundamental determination on voluntary disclosure of financial and nonfinancial information: The case of Internet reporting on the Tehran Stock Exchange. Journal of Accounting & Marketing 3(2).
  • Gowthorpe, C. & Flynn, G. (1997). Reporting on the web: State of the art. Accountancy: International Edition, 120(1248), 58-9.
  • Hanafi, S.R.B.M., Kasim, M.A.B., Ibrahim, M.K.B., & Hancock, D.R. (2009). Business reporting on the internet: development of a disclosure quality index. International Journal of Business and Economics, 8(1).
  • Hussey, R. & Sowinska, M. (1999). The risks of financial reports on the Internet. Accounting and Business, 18-19.
  • Kelton, A.S. (2012). Internet financial reporting: The effects of information presentation format and content differences on investor decision making. Computers in Human Behavior, 28(4), 1178-1185.
  • Khalil, A. & Maghraby, M. (2017). The determinants of internet risk disclosure: empirical study of Egyptian listed companies. Managerial Auditing Journal, 32(8), 746-767.
  • Marston, C. & Polei, A. (2004). Corporate reporting on the Internet by German companies. International Journal of Accounting Information Systems, 5(3), 285-311.
  • New Connect Issuers Code of Good Practice. (2010). Retrieved from https://newconnect.pl/pub/NEWCONNECT/dobre_praktyki/Zalacznik_Nr_1_dobre_praktyki.pdf
  • Orens, R., Aerts, W., & Cormier, D. (2010). Webbased non-financial disclosure and cost of finance. Journal of Business Finance & Accounting, 37(9-10), 1057-1093.
  • Samaha, K., Dahawy, K., Abdel-Meguid, A., & Abdallah, S. (2012). Propensity and comprehensiveness of corporate internet reporting in Egypt: Do board composition and ownership structure matter? International Journal of Accounting & Information Management, 20(2), 142-170.
  • Spence, M. (1973). Job market signaling. The Quarterly Journal of Economics, 87(3), 355-374.
  • Suchman, M. (1995). Managing legitimacy and institutional approaches. Academy of Management Review, 20(3), 571-610.
  • Uyar, A. (2011). Determinants of corporate reporting on the internet: An analysis of companies listed on the Istanbul Stock Exchange (ISE). Managerial Auditing Journal, 27(1), 87-104.
  • Xiao, J.Z., Yang, H., & Chow, C.W. (2004). The determinants and characteristics of voluntary Internet-based disclosures by listed Chinese companies. Journal of Accounting and Public Policy, 23(3), 191-225.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171546043

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.