PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 3 | 27--41
Tytuł artykułu

Wykorzystanie badań satysfakcji w motywowaniu pracowników

Warianty tytułu
Use of Satisfaction Surveys in Motivating Employees
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tematyką artykułu jest problem satysfakcji pracowniczej, a w szczególności czynników ją kształtujących. Jako metodę badawczą zastosowano badanie ankietowe, wykorzystując kwestionariusz ankietowy skonstruowany na potrzeby tegoż badania. Badanie satysfakcji umożliwia poznanie postaw pracowników, pozwala na bardziej spersonalizowany dobór narzędzi motywowania. Badania wskazały, że na zadowolenie pracowników wpływają przede wszystkim: poziom wynagrodzeń i możliwość rozwoju zawodowego. Zmienne demograficzne nie wpływają w sposób znaczący na kształtowanie się satysfakcji pracownika. (abstrakt oryginalny)
EN
This article deals with the problem of employee satisfaction, particularly the determinant, which has an effect on it. A survey questionnaire, designed for the needs of this study was used as a research method. Satisfaction survey allows recognising different attitudes of employees thus enabling selection of more personalised motivating tools. This research shows that the satisfaction of employees is most of all influence by: the level of remuneration and possibility of Professional development. Demographic variables do not significantly influence on the level of employees satisfaction. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
27--41
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Humanitas
  • Wyższa Szkoła Humanitas
Bibliografia
  • Bartkowiak G., Człowiek w pracy. Od stresu do sukcesu w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009.
  • Borowska-Pietrzak A., Dezagregacja czynników w modelu poczucia satysfakcji zawodowej, "Nauki o Zarzadzaniu" 2014, nr 1 (18).
  • Gros, U., Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • Hackman J.R., Oldham G.R., Work redesign. Reading, MA: Addison-Wesley; 1980 [w:] C. Sikorski, Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Mrówka R., Badania pracowników w organizacji gospodarczej, "Nowoczesne przedsiębiorstwo - strategie działania, rozwoju i konkurencji" 2000, t. I.
  • Pietryka A., Wpływ materialnych form motywowania pracowników na satysfakcję z pracy, WSPiA, Rzeszów 2015, www.wspia.eu/file/20347/18-PIETRYKA+AGNIESZKA.pdf.
  • Sageer A., Rafat S., Agarwal P., Identification of Variables Affecting Employee Satisfaction and Their Impact on the Organization, "Journal of Business and Management" 2012, Vol. 5.
  • Siuta-Stolarska B., Siuta-Brodzińska M., Wartości a satysfakcja zawodowa, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych im. gen. T. Kościuszki" 2011.
  • Springer A., Wybrane czynniki kształtujące satysfakcję pracownika, "Problemy Zarządzania" 2011, nr 4 (34).
  • Wudarzewski G., Satysfakcja z pracy - konceptualizacja pojęcia w świetle badań literaturowych, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu" 2013, nr 5 (37).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171546115

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.