PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 2 | 20--23
Tytuł artykułu

Culture and its Creators - Challenges and Financial Issues

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
)Culture and its creators are the driving force of social development. The paper presents the history of financing the culture over the last three hundred years and looks at the cultural policy adopted in Poland. Traditional and modern forms of supporting cultural activities are also discussed therein, also the situation of artists on the labour market in Poland and the possibilities of future change. The fundamental questions asked by the authors are: what is the future of financing cultural activities in Poland?; how important is culture in contemporary society?; will systemic changes be introduced? The aim of the paper is to provide answers to these questions through analysis of sociological sources and reports on the current situation of artists in Poland, and to highlight the dynamics of financing culture and its creators. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
20--23
Opis fizyczny
Twórcy
  • Academy of Music in Łódź
  • Institute of Psychology UMCS
Bibliografia
  • Bauman, Z. (2011). Kultura w płynnej nowoczesności. Warsaw: Agora SA, p.118.
  • Bogacz-Wojtanowska, E. (2015). Ogólnopolskie Badanie Losów Zawodowych Absolwentów. Kraków, p.125.
  • Dudzik, T. and Ilczuk, D. (2018). SOSART. Badanie rynku pracy artystów i twórców w Polsce. Zarządzanie Kulturą 2013, 6(3), p.125.
  • Fatyga, B. (2009). Raport o stanie kultury. Warsaw: the Ministry of Culture and National Heritage.
  • Hausner, J. (2013). Kultura a rozwój. Warsaw: National Centre of Culture.
  • Ilczuk, D. (2013). Rynek pracy artystów i twórców w Polsce. Raport z badań. Bydgoszcz-Warsaw, pp. 16,17, 58,93, 94, 102, 104, 105, 132 and 223.
  • Kaczmarek, S. (2017). Professional path of musician graduating from college in Europe mainly of Germany, England and Poland. Professional musician: between art, education and management.
  • Kaczmarek, S. and Posłuszna, J. (2018). Marzenia a rzeczywistość - kariery współczesnych muzyków. Annales, 31(1)
  • Kłoskowska, A. (1981). Socjologia kultury. Warsaw: PWN.
  • Lewandowski, P., Mućk, J. and Skrok, Ł. (2010). Znaczenie gospodarcze sektora kultury - wstęp do analizy problemu. Raport końcowy. Warsaw: Institute for Structural Research.
  • Malraux, A. (2015). The voices of silence. Princeton, N.J.: Princeton University Press.
  • Mead, M. (2000). Kultura i tożsamość: studium dystansu międzypokoleniowego. Warsaw: PWN.
  • Pawłowski, R. (2015). Bitwa o kulturę. Przyszłość. Warsaw: Krytyka Polityczna.
  • Posłuszna, J. (2008). Nonkonformizm sztuki na ławie oskarżonych. Niezależni i ulegli. Studia o nonkonformizmie.
  • Słaby, T. (2005). Rynek pracy w kulturze 1998-2002. Warsaw, p.5.
  • Throsby, D. (2010). Ekonomia i kultura. Warsaw: National Centre of Culture, p.106.
  • Towse, R., Dębowski, H., Pogorzelski, K. and Skrok, Ł. (2011). Ekonomia kultury. Warszawa: National Centre of Culture.
  • Walczak, W., Wyrzykowska, K. and Socha, Z. (2016). Dynamika karier muzyków w obszarze całego środowiska muzycznego. Warsaw: Polish Music Council.
  • Wąsowska-Pawlik, A. (2013). Polityka kulturalna Polski 1989-2012. Kultura a rozwój, pp.107-125.
  • Wójcik-Bubała, J., Jacenko, M. and Wójcik-Jurkiewicz, M. (2017). The importance of accountability for innovation development viewed through the mediating role of intellectual capital. Business and Non-profit Organizations Facing Increased Competition and Growing Customers' Demands, pp.319-331.
  • Wójcik-Jurkiewicz, M. (2018). Kapitał intelektualny w teorii i praktyce rachunkowości. Scientific Journal of Szczecin University, 668(41), pp.321-329.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171546235

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.