PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | z. 121 | 237--255
Tytuł artykułu

Strategia dyferencjacji w kanałach dystryucji produktów hutniczych - skuteczność flagowego dystrybutora

Autorzy
Warianty tytułu
Differentiation Strategy in Distribution Channel of Steel Products - Effectiveness of the Flag Distributor
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem badań zaprezentowanych w artykule jest analiza skuteczności zadań realizowanych przez przedsiębiorstwo flagowe sieci dystrybucji wyrobów hutniczych przy uwzględnieniu różnego stopnia dyferencjacji produktów realizowanego w tym przedsiębiorstwie. W artykule wskazano, że obsługiwane przez przedsiębiorstwo flagowe segmenty odbiorców różnią się preferencjami odbiorców w zakresie logistycznej obsługi klienta. Na tej podstawie zaproponowano ustalanie standardów i doskonalenie procesów realizacji zamówienia. Celem tak przyjętej koncepcji jest ograniczanie luk w obsłudze klienta.(abstrakt oryginalny)
EN
Effectiveness analysis of tasks performed by the flag enterprise of the distribution network of steel products (at taking into account the different degree of the differentiation of products) are a purpose of the article. In the centralized distribution network a flag enterprise is a node witch coordinating material flows. Allocated segments differ in standards of logistic customer service. Limiting gaps in the customer service is an aim of the adopted concept of examinations.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
237--255
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • 1. AlGeddawy T., Elmaraghy H.: Design of single assembly line for the delayed differentiation of product variants. "Flexible Services and Manufacturing Journal", Vol. 22(3), 2010, p.163-182
  • 2. Aviv Y., Federgruen A.: Capacitated multi-item inventory with random and seasonal fluctuating demands: Implications for postponement strategies. "Management Science", Vol. 47, 2001, p. 512-531.
  • 3. Chopra S., Meindl P.: Supply Chain Management. Strategy, Planning & Operations. Pearson Education, New Jersey 2007.
  • 4. Davis S.M.: Future Perfect. Addison-Wesley Publishing, Reading, MA 1987.
  • 5. Kramarz M.: Strategie adaptacyjne przedsiębiorstw flagowych sieci dystrybucji z odro-czoną produkcją. Dystrybucja wyrobów hutniczych. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2012.
  • 6. Kramarz M.: Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji. Difin, Warszawa 2014.
  • 7. Kramarz W.: Modelowanie przepływów materiałowych w sieciowym łańcuchu dostaw. Odporność łańcucha dostaw wyrobów hutniczych. Difin, Warszawa 2013.
  • 8. Mason-Jones R., Towill D.: Total cycle time compression and the agile supply chain. "Int. J. Production Economics", Vol. 62, 1999, p. 61-73.
  • 9. Mukhopadhyay S., Setoputro R.: Optimal return policy and modular design for build-toorder. "Operations Management", Vol. 23(11), 2004.
  • 10. Nowakowski T.: Niezawodność systemów logistycznych. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011.
  • 11. Pine, B.J.: Mass customization: the new frontier in business competition. Harvard Business School Press, Boston, Mass. 1993.
  • 12. Tseng M., Jiao J: Mass Customization. Handbook of Industrial Engineering. G. Salvendy. Wiley, New York 2001, p. 684-709.
  • 13. Yao J., Liu L.: Optymalization analysis of supply chain scheduling in mass customization. "International Journal of Production Economics", Vol. 117, 2009, p. 197-211.
  • 14. Wang Yue M., Tseng M.: An Approach to Improve the Efficiency of Configurators. IEEE International Conference on Industrial Engineering and Engineering Management. Singapore, 2-5 December 2007.
  • 15. Yang B., Burns N.D.: Implications of postponement for the supply chain. "International Journal of Production Research", Vol. 41(9), 2003, p. 2075-2090.
  • 16. Zinn W.: Developing heuristics to estimate the impact of postponement on safety stock. "International Journal of Logistics Management", Vol. 1(2), 1990, p. 11-16.
  • 17. Raport: Polski Przemysł Stalowy, 2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171547181

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.